توصیه های پزشکی

پیشگیری از زخم بستر با این ویتامین ها

بيماري “زخم بستر” از بيماري‌هايي است که در کنار مراقبت‌هاي ويژه نيازمند تغذيه‌ي مناسب است.

دکتر مسعود کيمياگر متخصص تغذيه : ضمن معرفي روغن ماهي به عنوان يکي از عوامل ترميم “زخم بستر” گفت: فرد مبتلا به زخم بستر روزانه به مقادير زيادي ويتامين c نيازمند است که بيشتر در مرکبات يافت مي‌شود که علاوه بر آن بايد به چنين افراد مکمل ويتامين c داده شود.
وي در ادامه افزود: منبع پروتئين که بيشتر در شير و تخم‌مرغ انواع گوشت و ماهي ديده مي‌شود از مواد ضروري مورد نياز اين افراد است.

کيمياگر، با بيان اين مطلب که روغن ماهي از ديگر مواد مهم تغذيه اي براي درمان و پيشگيري از بيماري زخم بستر است گفت: اين روغن ماهي داراي ترکيبات اسيدچرب، امگا3، ويتامين A و D وجود دارد که اين روغن با وجود امگا 3 فراوان در خود به سلامت بافت‌هاي بدن، پوست و به سلامت مغز و اعصاب فرد کمک مي‌کند و علاوه بر اين در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و عروقي مقيد است و نقش يک آرامبخش قوي را ايفا مي‌کند.

وي اظهار داشت: اين روغن کمتر به مصرف خوراکي روزانه مي‌رسد و بيشتر به عنوان دارو به بيماران تجويز مي‌شود.

وي در ادامه گفت: بيماري” زخم بستر” از بيماري‌هايي است که نياز به مراقبت‌هاي پرستاري دارد که در کنار آن تغذيه مناسب مي‌تواند نقش مهمي در پيشگيري و درمان داشته باشد. که در اين ميان روغن ماهي از جمله خوراکي‌هاي مفيد براي بهبود فرد از بيماري زخم بستر مي‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.