آموزش و نکات آرایشدرمان و مراقبت از پوست

آموزش موم انداختن صحیح

پـــس از سرد شدن موم و چسبیدن مو به موم با یك حركت سریع
موم و نوار باریك را همراه با مو سریع از روی پوست میكشند.
مزایا: ارزان، سریع، در خانه قابل انجام است، چون موم انداختــن سبــب كنـــده شدن سلولهای مرده پوست نیز میشود بنابراین سبب لطافت و نرمی پوست نیز میگردد.

معایب: كثیف كاری زیاد دارد- ممكن است سـبـب عفـونت پــوست گردد و یا موها بطور یكدست و یكنواخت كنده نگردند- موهای كوتاهتر از 2 میلیمتر را ممكن است نكند.

رشد مجدد مو: پس از 6-3 هفته.

مومك انداختن به دو صورت میباشد:

*روش گرم (hot): ابتدا موم را گـرم كرده سـپـس لایـه نازگی از آن را در جهت رویش مو قرار می دهند. هنگامی كه موم سرد شد و موها به آن چسبیده شدند با پارچه و یا سلفونی كه روی موم قرار داده شده بود موها را برخلاف جهت رویششان كشیده و مو ها را از ریشه میكنند.

 

* روش سرد (cold): در این روش از موم سرد كـه از پیـش روی نــوارهـای بــاریـكـی آغشته شده اند استفاده میگردد.

نكته ها:
* پیش از استفاده موم باید در قسمت كوچكی از پوست تست حساسیت انجام گیرد. * از این روش در افرادی كه دیابت، واریس، خال و زگیل دارند نباید انجام گیرد.
* از این روش در نواحی مانند نـوك سینه، آلت تـنـاسلــی مــرد، مــژه ها، درون گوش و بینی، پوست تحریك شده، آفتاب سوخته و دارای جـراحت و افــرادی كــه بــه پوستشان كرمهای رتین آ، دیفرین و رنووا زده باشند نباید انجام گیرد.
* برای استفاده از این روش موها باید حداقل 2 میلی متر طول داشته باشند.
* موضع مورد نظر را پیش از موم انداختن با آب و صابون شسته و كاملا خشك كنید.
* هنگام كشیدن نوار موم، نوار را به سمت بالا نكشید آن را با زاویه 40 درجـه در حالی كه با دست دیگر پوستتان را كشیده میكنید، نوار را با یك حركت سریع بكشید.
* ایجاد سرخی و التهاب خفیف پس از موم انداختن طبیعی میباشد.
* 12 ساعت پس از موم انداختن ناحیه مورد نظر را در معرض نور خورشید قرار ندهید. * پس از موم انداختن پوست خود را با كرمهای آنتی باكتریال ضد عفونی كنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.