جواهر

براق کردن نقره جات با 5 روش خانگی

چگونه نقره جات را در منزل تمیز کنیم ؟

1- استفاده از جوش شیرین برای تمیزکردن جواهرات نقره
جوش شیرین یک گزینه خوب  برای حذف ماتی جواهرات نقره است، اگرچه باید کمی با احتیاط باشید زیرا جوش شیرین بسیار می تواند به نقره جات آسیب بزند.
برای این کار ، 1-2 قاشق چایخوری جوش شیرین را با مقداری آب گرم مخلوط کنید، به اندازه آب اضافه کنید که جوش شیرین حالت خمیری پیدا کند و سپس با کمک یک پارچه نرم به آرامی روی نقره بکشید. اگر جواهر شما دارای کنده کاری است ، با کمک یک برس آن را تمیز کنید و سپس با آب بشویید و با حوله خشک کنید.

2- خمیر دندان
خمیردندان اثر اعجاب انگیزی در تمیز کردن نقره جات دارد. حتی اگر این نقره جات قدیمی و با لکه های سمج باشند .از خمیردندان های سفید استفاده کنید نه خمیردندان های ژله ای یا 2 رنگ.

با یک پارچه نرم خمیردندان را به آرامی روی نقره به سمت عقب و جلو مالش دهید،هنگگامی که لکه ها برداشته شد آ» را با آب بشورید و با حوله خشک کنید مطمئن شوید که کانلا خشک شده است.

3- سس گوجه فرنگی
سس گوجه فرنگی باعث درخشان شدن نقره جات می شود با کمک یک مسواک نرم  سس را به نقره جات خود بزنید. سپس با کمک حوله و آب آن را بشورید و شاهد درخشندگی آن باشید.

4- آمونیاک
محلول آمونیاک ماتی نقره را می گیرد و تمیز می کند. 1-2 قاشق چایخوری آمونیاک را با 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و 1/4 فنجان آب را باهم مخلوط کنید. حالا نقره جات را در آن محلول غوطه ور کنید و با کمک یک برس بشورید

5- سرکه
اگر می خواهید نقره جات خود را ذرق و برق دار کنید سرکه بهترین انتخاب است، نصف فنجان سرکه سفید را با 3 قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کنید و نقره جات خود را به مدت 3-4 ساعت در آن قرار دهید با این روش به راحتی ماتی گرفته می شود سپس به طور کامل آن را با آب بشورید زیرا باقیمانده جوش شیرین می تواند برای نقره مضر باشد.
تهیه و ترجمه اختصاصی مجله اينترنتي زندگي

برچسب

مقالات مرتبط

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.