سلامت جنسی

درمان خانگی اختلال نعوظ به 5 روش

 

اختلال نعوظ به وضعیتی گفته می شود که مرد در طول رابطه جنسی قادر به رسیدن و یا حفظ نعوظ نمی باشد. از علائم آن می توان به کاهش میل و تحریک جنسی اشاره کرد.

علل اختلال نعوظ
اختلال نعوظ می تواند برای هر مردی و در هر زمانی رخ دهد که علل آن می تواند به شرح زیر باشد:

خستگی
استرس
مشکلات زناشویی
اضطراب عملکرد
مصرف الکل
زمانی پزشک اختلال نعوظ را تشخیص می دهد که نشانه های آن بیش از چند هفته و یا حتی ماه در فرد وجود داشته باشد و بروز این مشکل در کوتاه مدت می تواند به علت های مختلف بروز کند و نگران کننده نیست.

راه های درمان اختلال نعوظ یا همان ناتوانی جنسی شامل درمان دارویی، وکیوم آلت جنسی، عمل جراحی و ایمپلنت می باشد اما برخی مردان ترجیح می دهند روش های خانگی را برای درمان خود انتخاب کنند. تحقیقات نشان داده است برخی از روش های طبیعی می توانند در درمان اختلال نعوظ موثر باشد.

عوامل ایجاد اختلال نعوظ
عوامل مختلفی می تواند خطر ابتلا به (ED) را افزایش دهد زیرا اعضای مختلف بدن مانند مغز، هورمون ها، عضلات، اعصاب و رگ های خونی در رسیدن به نعوظ موثرند. اختلال در عملکرد هر یک از این اعضا می تواند بر عملکرد طبیعی آلت تناسلی مرد تاثیر بگذارد.

برخی از عواملی که بر اختلال نعوظ موثرند به شرح زیر است:

بیماری قلبی
دیابت
چاقی
مولتیپل اسکلروزیس(MS)
مصرف دخانیات
بیماری پارکینسون
بزرگی پروستات
چه زمانی برای اختلال نعوظ باید به پزشک مراجعه کرد؟
اختلال نعوظ می تواند نشانه یک بیماری دیگری باشد به این دلیل مراجعه به پزشک ضروری است. مثلا اگر اختلال نعوظ به دلیل بیماری های قلبی باشد با برخی از راهکار ها مانند کاهش کلسترول، کاهش وزن، و یا مصرف داروهای بازکننده شریان می توان هم بیماری قلبی و هم اختلال نعوظ را همزمان درمان کرد. روش های طبیعی مختلفی برای درمان اختلال نعوظ پیشنهاد می شود که در ادامه آمده اند.

تغییر سبک زندگی می تواند یکی از راه های درمان باشد که به شرح زیر است:

ورزش
کاهش وزن
ترک سیگار
عدم مصرف الکل
برخی درمان های دارویی نیز برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. مانند مصرف داروهایی مانند ویاگرا، سیالیس، یا لویترا که این داروها عوارض جانبی مختلفی دارند که به شرح زیر است:

گرفتگی بینی
سردرد
ناراحتی معده
تغییرات بینایی
سرخ شدن و گرگرفتگی صورت
سرگیجه
توجه: مردانی که دچار دیابت کنترل نشده و یا فشار خون پایین هستند و یا سکته مغزی داشته اند اصلا نباید از درمان دارویی اختلال نعوظ استفاده کنند.

درمان با جایگزینی تستوسترون یا داروهای تزریقی برای رسیدن به نعوظ نیز دارای عوارض جانبی زیر هستند:

آکنه
بزرگ شدن پستان
افزایش ادرار
درد در آلت تناسلی مرد
زخم
سوزش و حساسیت دهانی
درمان های خانگی اختلال نعوظ
گرچه همه ی روش های درمان دارویی یا جراحی و … برای درمان اختلال نعوظ موثر است اما برخی مردان ترجیح می دهند درمان خانگی را قبل از همه ی این ها امتحان کنند زیرا این روش ها عوارض جانبی ندارد.

درمان های طبیعی در ادامه آمده است:

جنسهیا جنسان (Ginseng)
راه حل ۱ و ۲: گیاه Panax Ginseng و گیاه رودیولا روزا(Rhodiola Rosea)

Panax Ginseng یا همان جینسینگ قرمز که با نام ویاگرا گیاهی نیز شناخته می شود می تواند برای درمان اختلال نعوظ موثر باشد. طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۸ روی این گیاه انجام شد شواهدی مبنی بر اثربخشی آن برای درمان ناتوانی جنسی دیده شد. در این تحقیقات دوز مصرفی بین ۶۰۰ تا ۱,۰۰۰ mg و سه وعده در روز بود.

در مطالعه دیگری که بر روی گیاه رودیولا روزا انجام شد اثربخشی قابل قبولی در درمان ناتوانی جنسی مشاهده شد. به ۲۶ مرد از ۳۵ مرد مبتلا بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ mg در روز و به مدت سه ماه از این گیاه داده شد. بعد از مدتی توانایی جنسی این مردان افزایش یافت.

DHEA
راه حل ۳: دی هیدرواپی آندروسترون (DHEA)

هورمون آندروسترون در بدن توسط غدد آدرنال تولید می شود. این هورمون در بدن به تستوسترون و استروژن تبدیل می شود. دانشمندان مکمل این هورمون را از سیب زمینی وحشی و سویا تولید می کنند.

طبق تحقیقات انجام شده مقدار این هورمون در مردانی که به اختلال نعوظ دچارند، پایین است. در سال ۱۹۹۹ به ۴۰ مرد مبتلا به اختلال نعوظ روزانه ۵۰ mg از این هورمون داده شد. این افراد بعد از مدتی قادر به رسیدن به نعوظ و حفظ آن شدند.

ال-آرژنین
راه حل ۴: ال-آرژنین

ال-آرژنین اسید آمینه ای است که در بدن به طور طبیعی وجود دارد که به تولید نیتریک اکسید کمک می کند. نیتریک اکسید در بدن به شل شدن رگ ها برای رسیدن به نعوظ موفق کمک می کند. در سال ۱۹۹۹ به سی و یک درصد از مردان مبتلا به اختلال نعوظ ۵ گرم ال-آرژنین در روز داده شد که پس از مدتی عملکرد جنسی این مردان پیشرفت قابل توجهی پیدا کرد.

در تحقیق دیگری از ترکیب ال-آرژنین و پیکنوژنول استفاده شد. توانایی جنسی ۸۰ درصد از مصرف کنندگان پس از دو ماه به حالت اولیه بازگشت. ۹۳ درصد نیز بعد از سه ماه به توانایی جنسی مورد نظر رسیدند.

طب سوزنی
راه حل ۵: طب سوزنی

طبق تحقیقات انجام شده طب سوزنی نیز می تواند به بازیابی توانایی جنسی و رسیدن به نعوظ کمک کند. در این تحقیقات ۳۹ درصد از افرادی که تحت درمان طب سوزنی بودند توانستند عملکرد بهتری در رابطه جنسی خود داشته باشند. اما در تحقیقاتی که چندین سال بعد از این انجام شد، درصد بهبود یافتگان به ۲۱ درصد نزول پیدا کرد. درکل نتایج این تحقیقات کمی متناقض بود اما شاید این روش برای شما موثر باشد.

پیشنهاد های دیگر
برخی درمان های دیگر نیز می تواند در درمان اختلال نعوظ موثر باشد مثلا مکمل روی یا زینک(برای مردانی که میزان روی در بدنشان پایین است)، گیاه آشواگاندا یا جین سینگ هندی و یا گیاه ginkgo نیز می تواند موثر باشد. اما تحقیقات دقیقی روی این گیاهان انجام نشده است.

در اخر توصیه می شود حتما با پزشک خود درباره انتخاب روش درمان اختلال نعوظ صحبت کنید. هرگز از درمان ناامید نشوید زیرا این مشکل قابل درمان است و با یکی از روش های درمانی برطرف می شود.

مترجم:حانیه ایرانخواه

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.