درمان و مراقبت از پوست

طرز تهیه خانگی 7 دئودورانت طبیعی

 

انواع مختلف دئودورانت ها و ضدعرق ها در فروشگاه های آرایشی و بهداشتی به فروش می رسند، اما اگر نگران سلامت خود هستید و اثرات زیست محیطی ناشی از استعمال این محصولات برای تان مهم است، بدانید که چند جایگزین خوب برای این محصولات وجود دارد. خیلی ها نگران مواد شیمیایی موجود در دئودورانت ها از جمله پارابن، فرمالدئید و تریکلوزان هستند، اما عمدتا بر روی آلومینیوم تمرکز می شود.

آلومینیوم در تولید محصولات ضدعرق استفاده می شود تا منافذ پوست را مسدود کند و مانع از عرق کردن شود. این عنصر نقش بسزایی در شیوع سرطان سینه و سایر بیماری ها دارد. با این حال، نهاد ملی سرطان بر این باور است که این مدعا نیازمند تحقیقات بیشتری است.

 


 

۱. دئودورانت های طبیعی

اگر دنبال یک دئودورانت طبیعی هستید، می توانید از گزینه های در دسترس استفاده کنید. سنگ های دئودورانت، کریستال های مسطح بزرگی از سولفات پتاسیم آلومینیوم هستند که باید مرطوب شده و مثل یک چوب دئودورانت استعمال شوند. تفاوت بین آلومینیوم پتاسیم و آلومینیوم کلروهیدرات این است که مولکول آلومینیوم پتاسیم بسیار بزرگ تر است؛ به طوری که تصور نمی شود در سطح پوست قابل جذب باشد.



۲. جوش شیرین و نشاسته ذرت

 

استفاده از جوش شیرین به عنوان دئودورانت یک راه ساده برای مبارزه با بوی بد بدن است؛ بدون آنکه خود را در معرض انواع مواد شیمیایی مضر قرار دهید. ۱/۸ قاشق چای خوری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید، اما نگذارید جوش شیرین در آن کاملا حل شود. سپس، آن را به زیر بغل تان بزنید. همچنین می توانید از مخلوط جوش شیرین و آرد ذرت استفاده کنید تا از شر بوی بد بدن خلاص شوید.

 


 

۳. آب لیمو

هیچ وقت آب لیمو را دست کم نگیرید. اسید سیتریک موجود در آب لیمو باکتری های بدبوی بدن را از بین می برد. افرادی که از از این روش استفاده کرده اند، این گفته را تایید می کنند. جنیفر پالمر، مدیر اجرایی خط تولید محصولات بهداشتی آلی در مصاحبه ای با نیویورک تایمز عنوان کرد که هر روز زیر بغل اش را با تکه ای لیمو خوش بو می کند. توصیه می شود پس از اصلاح زیر بغل از آب لیمو استفاده نکنید!

 


 

۴. الکل

الکل یک دئودورانت ارزان قیمت و ساده است که باکتری های بدبوی بدن را می کشد. یک اسپری بردارید و آن را با الکل پر کنید؛ سپس آن را به زیر بغل تان بزنید. حتی می توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید تا عطر و بوی بهتری به خود بگیرد.

 


۵.منیزیم هیدروکسید

این یکی شاید کمی عجیب باشد. منیزیم هیدرکسید اغلب به عنوان ملین استفاده می شد، اما اگر از آن دسته افرادی هستید که بعد از استفاده از دئودورانت، در ناحیه زیر بغل جوش می زنید، بهتر است این ماده را امتحان کنید. بعد از استفاده از این ماده همچنان عرق خواهید کرد، اما دیگر به هیچ عنوان بوی عرق نمی دهید. تنها مشکل استفاده از آن این است که کمی کثیف کاری دارد. پیش از آنکه لباس هایتان را بپوشید، صبر کنید تا کاملا زیربغل تان خشک شود، وگرنه روی لباس تان لکه های سفیدی ظاهر خواهد شد.

 


 

۶.سرکه سیب

سرکه سیب طبیعی یکی از دئودورانت های محبوب کسانی است که عادت دارند خودشان در خانه دئودورانت های طبیعی تهیه کنند؛ زیرا به عنوان یک ضدعفونی کننده خوب شناخته می شود و به همین دلیل است که اغلب از آن به عنوان یک راه حل سریع برای از بین بردن جوش ها استفاده می شود. تنها مشکل استفاده از آن به عنوان دئودورانت بوی تند آن است و مطمئنا هیچ کس دوست ندارد بوی سالاد بدهد؛ هرچند اگر از پنبه برای مالیدن آن به زیربغل تان استفاده کنید، بوی آن سریعا محو خواهد شد.


۷. دئودورانت دلخواه خود را بسازید

تهیه دئودورانت دست ساز یک فرآیند ساده است؛ شما می توانید یک دئودورانت طبیعی مطابق نیازهای خود تهیه کنید. اینترنت پر از دستورالعمل های تهیه دئودورانت است که می توانید از آنها استفاده کنید. کمی جوش شیرین را با پودر ریشه اروروت (سیب زمینی چینی) مخلوط کنید و آن را با چنگال هم بزنید. سپس، ۴ قاشق غذاخوری روغن نارگیل بردارید و آن را به مخلوط اضافه کنید تا به یک محصول خمیر مانند دست یابید. دئودورانت طبیعی خود را در یک ظرف کوچک و هوابندی شده نگه دارید یا آن را در ظرف دئودورانت هایی که قبلا استفاده کرده اید ذخیره کنید.

 

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.