درمان و مراقبت از پوستدرمان و مراقبت از مو

مراقبت هاي پوست و مو

میكرودرم ابریشن
میكرودرم ابریشن ( Microderm abrasion ) یك روش غیر تهاجمی جهت لایه برداری پوست است كه با این روش لایه‌های فوقانی پوست توسط كریستالهای اكسید آلومینیوم كه از یك جهت با فشار بر روی پوست پاشیده می‌شوند ، از جهت دیگر با مكش برداشته می‌شوند. این مكش بدلیل اینكه جریان خون را در پوست بالا می‌برد فوق‌العاده به روشن شدن پوست كمك می‌كند.

خود عمل میكرودرم به دلیل نداشتن اشعه كاملاً بی خطر است و بعد از اتمام عمل شخص نیاز به استراحت نداشته و می‌تواند به سر كار خود مراجعه كند و تنها مراقبت آن ضدآفتاب می‌باشد. میكرو بهترین روش درمان جوش ، جای جوش ، لك و جای بخیه و چروكهای كم سطح پوست صورت می‌باشد و بهترین روش جلوگیری از پیری زودرس پوست می‌باشد ، هم چنین لایه برداری ، پوست را جهت جذب داروهایی از قبیل ضد لك ، ضد تیرگی ، ضد جوش و ضد چروك و…. آماده می‌كند. بسته به نوع مشكل پوست تعداد جلسات میكرو مشخص می‌شود. بعد از میكرو شادابی و طراوت فوق‌العاده‌ای به پوست شما هدیه می‌شود.

پاكسازی
پوست انسان یكی از وسیع ترین اعضای بدن است كه با محیط خارج در تماس است. همین سطح زیاد ، پوست را در معرض انواع آلودگیهای محیطی قرار می‌دهد. محیط اطراف ما ـ خصوصاً با صنعتی شدن هر چه بیشتر روند زندگی انسان ـ مملو از انواع آلوده كننده‌ها می‌باشد.زندگی در مناطق آلوده‌تر مثل شهرهای بزرگ یا مجاوركارخانه‌ها آلودگی پوست را بیشتر ودر نتیجه نیاز به پاكسازی آنرا بیشتر می‌كند. از طرف دیگر ترشحات خود پوست ( چربیها ) نیز در صورت دفع نامناسب و تماس با آلوده كننده‌ها می‌تواند موجب عوارضی چون جوش‌ها اعم از ( سرسیاه ، سرسفید و چركی ) شود كه در پاكسازی پوست این موارد از بین می‌روند.

یكی دیگر از موادی كه پوست را آلوده می‌كند ، مواد و تركیباتی است كه خود انسان بنا به دلایلی برای پوست استفاده می‌كند. لوازم آرایشی و بهداشتی بانوان در صورتی كه مناسب انتخاب نشده و یا استاندارد نباشند خود می‌توانند عاملی برای آلوده كردن پوست باشند. مواد آلوده كننده قابل جذب پوست با روش‌هایی مثل شستشوی ساده پوست از بین نمی‌روند. اینجاست كه می‌توان با انجام روش‌های پاكسازی و استفاده از مواد و تركیبات مناسب به پوست كمك كرد تا چربیها و آلودگیهای سطحی جذب شده را از بین برده ، پوست سالم‌تر ، شفاف‌تر و در نهایت با توانائی جذب بیشتر برای مواد لازم و تقویتی باشد.

لیفتینگ:
پیری پوست از حدود سن 25 سالگی آغاز می‌شود در واقع از زمانی كه رشد جسمی كند شده و متوقف می‌شود ، علائم پیری از قبیل كم آب شدن پوست ، شل شدن عضلات و چین و چروك پوست ظاهر می‌شود. اما به طور كلی نمی توان سن دقیقی را برای شروع پیری پوست در نظر گرفت زیرا این امر بر اساس شرایط ، نوع تغذیه ، شغل ، ژنتیك و عوامل روانی بسیار متغیر است. شما حتماً به افرادی بر خورده‌‌اید كه چهره‌ای شكسته‌تر یا جوان‌تر از سن خود دارند. به هر حال ، مشابه هر مسئله بهداشتی در این مورد هم پیشگیری بهتر از درمان است.

پوست انسان از رشته‌های پروتئینی به نام كلاژن والاستین ساخته شده است این رشته‌ها در كنار سلولهای دیگر تخصص یافته‌اند كه در كل قوام ، شكل و فعالیت پوست را رقم می‌زنند. اززمان تولد تا سنین 24 تا 25 سالگی كه در واقع رشد جسمی انسان ( نمو ) خاتمه می‌یابد این رشته‌ها نیز مانند سایر سلولها و مواد در بدن ساخته می‌شوند. بعد از این سنین تولید رشته‌ها متوقف شده و حتی باگذشت سالها كم كم از بین می‌روند.
در علم زیبائی و بهداشت پوست در كنار تجویز و مصرف كرم‌ها و مواد ضد چروك و ضد افتادگی مناسب ، می‌توان با انجام ماساژ مناسب و صحیح ماساژ و به كاربستن فن lifting گامی بزرگ در رفع و جلوگیری از چین و چروك و افتادگی پوست برداشت.

هیدرودرمی :
پوست سالم رطوبت و نرمی خود را مدیون سلامت غدد چربی و آبدار بودن سلول‌های آن است و در صورتی كه هر كدام از عوامل بالا مختل شود پوست ظاهری خشك و چروكیده پیدا می‌كند.
چربی كم پوست را می‌توان با استفاده از كرم‌ها و مواد بهداشتی چرب كننده و مناسب بهبود بخشید. در صورتی كه نقص در كار غدد چربی از علل داخلی سر چشمه گیرد ، درمان به عهده پزشك می‌باشد. اما شستشوی زیاده از حد پوست یا استفاده بی‌رویه از مواد شوینده و پاك كننده نیز با از بین بردن چربی سطح پوست موجب خشك شدن پوست می‌شوند.

خشكی پوست موجب احساس كشیدگی در پوست ، پوسته پوسته شدن پوست ، حساس شدن ، چروك شدن پوست و حتی احساس خارش و سوزش می‌شود. در كنار استفاده از كرم‌ها و مواد مرطوب كننده مناسب و تغذیه صحیح با روش هیدرودرمی قادر خواهید بود خشكی و كم آبی پوست را از بین برده و پوست را تقویت كنیم.هدف اصلی هیدرودرمی آبرسانی و نگه‌داشتن رطوبت و چربی در سلولهای پوست و در نتیجه از بین بردن چین و چروكهای حاصل از خشكی پوست می‌باشد.

ویتامینه مو :
موی سر انسان در اثر عوامل متعددی از جمله تغذیه‌ای ، روانی ، ارثی ، دارویی ، بیماری و عدم مراقبت صحیح ( كشیدن و بستن موها ، رنگ كردن مكرر ، و . . . ) دچار آسیب شده و نهایتا ریزش خواهد داشت.
درروش ویتامینة مو مواد مغذی با كیفیت بالا به ریشه مو رسانیده شده و در ضمن ساقه مو نیز تقویت می‌شود. با این روش موادی نظیر پروتئین ، ویتامینها و املاح در دسترس مو قرار گرفته و یك سری مواد جهت بازكردن عروق تغذیه كنندة موها نیز استفاده می‌شود كه رساندن مواد مغذی را به ریشة مو تسهیل می‌نماید.

خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد.

 مراقبت هاي پوست و مو

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.