آموزش و نکات آرایشتوصیه های پزشکی

چطور مي توان موهاي زائد زير بغل را كم پشت و نازك نمود

 

به نظر اینجانب لیزر نسبت به روش های مشابه مثل الکترولیز، موم، اپیلاسیون، تیغ زدن بهترین و سریعترین نتیجه را داشته و اثر طولانی مدت تری در بهبود موهای زائد دارد.
موهاي زايد يا ناخواسته يكي از مشكلات شايع زيبايي در هر دو جنس زن و مرد است البته پر مويي در زن و مرد دو مفهوم متفاوت دارد. در مردان رويش ريش و سبيل امري طبيعي و مطلوب است، در حالي كه در خانم ها رشد موي صورت و بدن يك امر ناخواسته و بسيار رنج آور و باعث به وجود آوردن مسايل روحي اجتماعي در دختران در سن بلوغ مي شود. در يك بررسي در آمريكا 80 ميليون خانم مبلغي بيش از 500 ميليون دلار مصرف خريد فرآورده هاي از بين برنده مو و حدود يك ميليون خانم مجموعا يك بيليون دلار خرج انجام الكتروليز كرده اند.

با پيدايش ليزر، علي رغم گران بودن اين تكنيك، ولي به دليل كاهش تعداد جلسات درمان و موثر بودن در از بين بردن طولاني مدت يا دائم موها زائد، در 2 سال گذشته فقط يك چهارم هزينه هاي ياد شده داراي جنبه هاي اقتصادي نيز است.

ليزرهاي موجود كه مجوز FDA را براي انجام درمان موهاي زائد دريافت كرده اند، شامل ليزرهاي روبي، الكساندريت، ديود و پالس لايت فتودرم است. ويژگيهاي تمامي دستگاههاي فوق اين است كه بيشترين صدمه را به پياز مو وارد مي نمايد، بدون اين كه بافت سالم اطراف دچار تغييرات چنداني شوند.

مزيت هاي ليزر نسبت به الكتروليز شامل موارد زير است :
1- كاهش درد و عوارض ايجاد كك يا اسكار بعد از عمل.
2- كاربرد ليزر براي رفع موهاي زائد محدوديت نداشته و در هر قسمت از بدن قابل انجام است. به همين دليل حتي آقايان هم از اين روش براي موهاي زائد پشت، گوش و نقاط ديگر استفاده مي كنند.

3- سرعت عمل بيشتر، به طوريكه سطح وسيعي از بدن را در يك جلسه مي توان مورد درمان قرار داد و يا كل موهاي زائد صورت را در عرض چند دقيقه مي توان از بين برد.
4- همه انواع ليزر بدون ايجاد آسيب به بافت است و بعضي انواع ليزر علاوه بر از بين بردن موهاي زائد اثرات ضد چروك هم دارند.

گيرنده اصلي نور ليزر از بين برنده موهاي زائد، سلولهاي زنده و داراي رنگدانه مو هستند، بنابراين موهايي كه در مرحله آناژن يا رشد قرار دارند و رنگدانه كافي دارند، نور ليزر را جذب نموده و قسمت سازنده مو دچار اختلال شده و از بين مي رود. از آنجا كه موهاي بدن انسان از نظر مرحله رشد همزمان نيستند و از طرف ديگر ليزر در مرحله رشد اثر مي كند به همين خاطر ممكن است يك بار ليزر براي از بين بردن كامل موهاي زائد كافي نباشد و از 2 تا 5 جلسه و حتي در بعضي نژادها جلسات بيشتري نياز باشد.

ممكن است مسائلي از قبيل نژاد، سن، وزن، وضعيت هورموني و مصرف بعضي داروها روي نتايج درمان تاثير گذار باشد.انجام ليزر موهاي زائد حتما بايد توسط متخصصان پوست صورت پذيرد كه آگاهي كامل نسبت به ساختمان و رشد مو، عوامل طبيعي و غير طبيعي تاثير گذار بر موهاي نقاط مختلف بدن و آگاهي به فيزيك ليزر و نحوه استفاده و نوع دستگاه ليزر التهاب پارامترهاي درماني مناسب را داشته باشند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.