تناسب اندام با ورزش

آب کردن چربی های باسن و ران با ورزش هایی ساده و موثر

عضلات باسن از عضلات مختلفی تشکیل شده است که عضلات سرینی خوانده می شوند که قوی ترین آنها عضله سریتی بزرگ است. همین عضله است که برای ساختن یک باسن سفت و شکل گرفته باید روی آن کار کنیم.

کارکردن روی عضله باسن
تمرین کردن روی عضله باسن آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. تقریباً هر زمانی که از پاهایان استفاده می کنید روی این عضله کار می شود اما برای شکل دادن به عضله باید همه آن کارها را کمی سخت تر و شدیدتر از معمول انجام دهید.
حرکات و تمرینات زیر به خوبی روی عضلات باسن کار می کنند:
· پله نوردی
· دویدن در کوه
· دوچرخه سواری
· دو سرعت
· لانگز
· اسکات
اما با انجام اسکات های ساده و معمولی نمی توانیم به عضلات باسن خود شکل بدهیم، با بالا رفتن عادی از چند پله هم همین طور. درمورد این عضله هم درست مثل همه عضلات دیگر برای رشد باید با اضافه کردن وزنه و شدت به تمرینات خود استقامت را بالا ببرید. یکی از بهترین نمونه ها حمل کردن یک ساک سنگین حیت پله نوردی به مدت نیم ساعت است. این حرکت به حدی روی عضلات باسن تان کار می کند که فردای آن حتماً پا درد خواهید داشت.
اما این هم کمکی افراطی است. بهترین و قدیمی ترین راه برای شکل دادن به عضلات باسن همان انجام تمرینات بدنسازی و کار با وزنه در باشگاه است.
ساختن یک باسن شکل گرفته و زیبا کاری کاملاً احساسی است. مدت زمان زیادی می برد و نتیجه هم خیلی کند عایدتان می شود. اما، با اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار می دهیم، آب کردن چربی های اضافه باسن و شکل دادن به عضلات آن بسیار ساده خواهد بود. برای از بین بردن چربی های باسن به سرعت هرچه تمامتر باید به موارد زیر دقت کنید:

1. کاهش وزن عمومی بدن
بله، احتمالاً حدس می زدید. اگر می خواهید باسنی خوش فرم و زیبا داشته باشید، باید چربی هایی که احاطه اش کرده است را از بین ببرید. این هم مثل هر ماهیچه دیگر بدن است. اگر می خواهید تفکیک و شکل آن مشخص شود باید لایه چربی روی آن را آب کنید.
اینجا نمی خواهیم به بررسی این بپردازیم که اصلاً باسن بزرگ زیباست یا کوچک. هر دو آنها زیبایی خودشان را دارند. این مقاله مربوط به خانم هایی است که می خواهند چربی باسن شان را آب کنند و ما فقط روی این تمرکز می کنیم.
نکته ای که باید مثل همیشه متذکر شویم این است که شما نمی توانید فقط چربی یک قسمت خاص از بدن تان را آب کنید. اگر می خواهید باسنی خوش فرم داشته باشید باید چربی همه بدن تان را پایین بیاورید.
برای کاهش سریع چربی به سه چیز نیاز دارید:
1. رژیم غذایی
2. تمرینات بدنسازی
3. تمرینات ایروبیک یا هوازی
در این مقاله هر سه آنها را به اختصار بررسی می کنیم. برای کاهش وزن باید بیشتر از آن چه که مصرف می کنید، کالری بسوزانید. این را با بالا بردن متابولیسم تان با خوردن غذاهای مناسب و انجام صحیح تمرینات هوازی می توانید تقویت کنید.

2. تمرینات شدید کاردیو (هوازی)
تا به حال یک فوتبالیست یا دونده را دیده اید که باسن زشت و چاق داشته باشد؟ مطمئناً اینطور نیست. این افراد آنقدر می دوند و حرکات مخصوص باسن انجام می دهند که دیگر چربی روی باسن شان نمی ماند. اگر شما هم می خواهید باسن تان را شکل دهید باید همان کارها را انجام دهید.
بهترین نوع تمرینات هوازی مناسب برای باسن، نوع هوازی شدید است. دویدن روی کوه، حرکات لانگز، اسکات با پرش و امثال آن. می بینید وقتی شیل سطح را افزایش می دهید یا ورزش هوازی می کنید که باعث می شود بیشتر از حد معمول خم شوید، از عضلات باسن تان استفاده بیشتری می شود. پس اگر می خواهید باسن تان را شکل دهید باید سخت ترین نوع تمرینات هوازی را انتخاب کنید.

3. تمرینات بدنسازی
تمرینات بدنسازی برای باسن آنقدرها هم سخت نیست اما ضروری است. تمرینات بدنسازی نه تنها به عضلات باسن تان فرم می دهد بلکه متابولیسم بدن تان را هم بالا می برد و درنتیجه کالری و چربی بیشتری می سوزانید و در طول روز کالری کمتری جذب می کنید. همه این ها برای شکل دادن به عضله مورد نظرتان عالی است.
بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن:
همانطور که گفتیم، اضافه کردن استقامت به حرکات عادی بهترین ایده ممکن است. در زیر به بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن اشاره می کنیم:
1. اسکات پرشی: این حرکت آنچنان روی پایین تنه تان کار می کند که حسابی به درد و سوزش می افتد. این حرکت خیلی سریع نتیجه می دهد.
2. لانگز با وزنه: اگر زانو درد دارید این حرکت را انجام ندهید، در غیر این صورت حرکتی بسیار عالی برای شکل دادن به عضلات باسن است.
3. استپ با وزنه: ابتدا با وزنه سبک شروع کرده و کم کم آنرا سنگین تر کنید.
4. دویدن روی کوه: یکی از بهترین و محبوب ترین حرکات است.
5. دستگاه پرس پا: این دستگاه بدنسازی اغلب کمتر توسط خانم ها در باشگاه استفاده می شود. با کمک این دستگاه و با استفاده از وزنه های سنگین می توانید خیلی خوب روی عضلات باسن تان کار کنید.
این ها نمونه هایی از بهترین حرکات بدنسازی مخصوص باسن بودند که برای تان عنوان کردیم. اگر همین پنج حرکت را هم به خوبی انجام دهید مطمئن باشید که نتیجه عالی نصیب تان خواهد شد.

منبع:پرورش اندام

مقالات مرتبط

7 دیدگاه

  1. باسلام

    ازمطالبتون نهايت تشكر رادارم خيلي برام موثر واقع شدن
    من مدتهاست كه با مشكل افتادگي وپارگي پوستم پس از لاغرشدن واب كردن چربي هام مواجه شدم لطفا راهنمايي كنيد

  2. سلام
    اول بگم که خیلی مطالبتون عالیه بعد میخواستم بپرسم که ورزش اسکیت برای اب کردن چربیهای کنار ران و مدل دار کردن باسن مفیده ؟

    1. مريم عزيز
      با تشكر از شما
      بله تا حدودي باعث كاهش سايز ران مي شه اما بهترين ورزش دويدن و استفاده از دستگاه اسكي هست كه تمركز اين دستگاه بر باسن و ران ها و فرم دهي به آنهاست .دستگاه اسكي دربيشتر پارك ها موجود مي باشند و يا مي تواند براي استفاده خانگي خريداري كنيد.

  3. سلام
    من تازه با سایت شما آشنا شدم و بسیار لذت میبرم چون برای هر سوالم یه جواب پیدا میکنم.
    سوالی دارم و اونم اینکه خانمها موقع ورزش میتونن از سوتین لایی دار استفاده کنن؟بعضی از سوتین های مخصوص ورزش لایی ابر دار دارن.آیا باعث کوچکتر شدن سینه های کوچیک نمیشه؟

    1. شمیم عزیز
      با تشکر از شما

      بهتر است از سوتین های مخصوص ورزش استفاده کنید که دچار افتادگی سینه نشوید .
      نه باعث کوچک شدن سینه نمیشه و اگر هم بشه مختص کسانی هست که سینه ای بزرگی دارند و به دلیل چاقی افزایش سایز داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.