سلامت

اگر لپ‌تاپ را روی پاهایتان می‌گذارید، حتما این مطلب را بخوانید

اگر عادت به گذاشتن لپ‌تاپ بر روی پای خود دارید، باید بدانید که اندام‌های حیاتی مقدار زیادی از تابش الکترومغناطیسی را از لپ‌تاپ دریافت می‌کنند.

لپ تاپ

امروزه لپ‌تاپ یکی از رایج‌ترین ابزارهای بهره‌وری به شمار می‌رود که قابل حمل و راحت است. علاوه بر این به طور بی‌سیم به اینترنت وصل می شود. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها از بلوتوث استفاده می‌کنند. اما با وجود تمام این قابلیت‌ها لپ‌تاپ نباید روی پا قرار بگیرد مگر اینکه بخواهید خود را در معرض امواج الکترومغناطیسی مضر (EMF) قرار دهید.

لپ‌تاپ در بسیاری از فرکانس‌ها، EMF پراکنده می‌کند، این EMF ها می‌توانند برای سلامت بدن بسیار مضر باشند. اگر عادت به گذاشتن لپ‌تاپ بر روی پای خود دارید، باید بدانید که اندام‌های حیاتی مقدار زیادی از تابش الکترومغناطیسی را از لپ‌تاپ دریافت می‌کنند.

به چه دلایلی نباید لپ‌تاپ را روی پا و نزدیک خود قرار دهید

۱. به اندام‌های جنسی شما آسیب می‌رساند
لپ‌تاپ می‌تواند کاملا بی‌ضرر به نظر برسد، اما سیگنال‌های اینترنتی بی‌سیم (ماکروویو) را دریافت می‌کند. نزدیکی آن به سیستم تناسلی فرد می‌تواند خطراتی را بر روی تعداد اسپرم یک کاربر مرد و تولید تخمک یک کاربر زن ایجاد کند.

محققان در آرژانتین دریافته‌اند که قرار دادن یک لپ‌تاپ روی پاها و نزدیک بیضه‌ها به DNA سلول‌های اسپرم آسیب می‌زند. علاوه بر این، مطالعه‌ای که توسط انجمن آمریکایی بر روی داروهای تولید مثل انجام شد، نشان داد که نگه داشتن لپ‌تاپ روی پا می‌تواند روی باروری نیز تاثیر بگذارد.

۲.می تواند منجر به انواع خاصی از سرطان ها شود

محققان سوئیسی دریافته‌اند که یک لپ‌تاپ داغ می‌تواند منجر به آسیب پوست پا شود. حتی ممکن است منجر به سرطان پوست نیز شود، زیرا التهاب طولانی مدت پوست می‌تواند به طور بالقوه احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد، که نسبت به شکل متداول سرطان پوست، تهاجمی تر است. از آنجا که افراد لپ‌تاپ را نزدیک به اندام‌های جنسی خود قرار می‌دهند، ممکن است موجب سرطان بیضه و تخمدان نیز شود.

۳. باعث کمردرد و گردن درد می‌شود

مطالعه اخیر نشان داد که خم کردن بدن به سمت لپ تاپی که روی پا قرار داده شده است، می‌تواند باعث کمر درد و گردن درد شود. لپ تاپ را روی یک میز مناسب قرار دهید. هنگام استفاده از لپ تاپ یا مانیتور روی میز، از یک میز با پایه‌های مناسب و بلند استفاده کنید زیرا برای وضعیت بدن شما بهتر است.

۴. باعث مشکلات خواب می‌شود

ممکن است زمان‌هایی که در حال استراحت و تایپ کردن در رختخواب هستید، لپ تاپ را روی پا قرار دهید. نور مصنوعی مانیتور وقتی به چشم می‌خورد از ترشح ملاتونین جلوگیری می‌کند، بنابراین اگر بی‌خواب هستید، شاید زمان آن رسیده که لپ تاپ را با کتاب عوض کنید.

۵. می‌تواند منجر به مشکلات بارداری شود

استفاده از لپ‌تاپ بطور مداوم می تواند بر باروری و توانایی زنان بر تولید مثل تاثیر بگذارد، زیرا می تواند تخمک گذاری را به تاخیر انداخته و بارداری را با مشکل روبرو کند.

اما اگر باردار شدید و همچنان به استفاده از لپ تاپ روی پا یا شکم ادامه دهید، تابش الکترومغناطیسی می تواند باعث مشکلات سلامتی در جنین شود، ممکن است نوزاد با علائم مشکلات مادرزادی و رشدی متولد شود.

۶. می‌تواند پوست را بسوزاند

یک گزارش پزشکی نشان داده است که قرار دادن وسایلی مثل لپ تاپ در کنار پوست برای مدت زمان طولانی، می تواند منجر به آسیب غیر معمول پوست و یا خارش ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما شود.

این وضعیت که به آن سندروم تست نیز گفته می‌شود، متناسب به این که چقدر لپ تاپ روی زانو فرد قرار می‌گیرد و چقدر داغ می‌شود، گسترش می‌یابد. در حالی که این سندرم به طور کلی بی ضرر است و خود به خود رفع می‌شود، اما در صورت قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آن، می‌تواند باعث تغییر رنگ دائمی پوست شود.

۷. می‌تواند به DNA آسیب برساند

آسیب به ژنوم یک سلول چیزی است که باعث بیشتر انواع سرطان می‌شود. از آنجا که تشعشعات لپ‌تاپ سرطانزاست، بررسی اینکه آیا این تابش بر DNA تاثیر می‌گذارد یا نه، اهمیت دارد.

مطالعات نشان می‌دهند که EMF ها واقعا می‌توانند به هسته سلول نفوذ کرده و با DNA تداخل داشته باشند. به محض ورود، آنها می‌توانند انواع اکسیژن واکنش‌پذیر تولید کنند که لزوما بد نیست، اما وقتی اکسیژن واکنش‌پذیر بیش از اندازه تولید شود، می‌تواند به غشای سلول آسیب برساند و مکانیسم‌های ضد اکسیداتیو در بدن را مختل کند. این کار امکان نفوذ به هسته را فراهم می‌آورد و به طور موثر رشته‌های DNA را می‌شکند، به همین دلیل برخی از سرطان‌ها آغاز می‌شوند. با توجه به اینکه DNA دارای ویژگی‌های رسانش الکتریکی است، واکنش پذیری بیشتر بین DNA و EMFs وجود دارد، بنابراین کاهش قرار گرفتن در معرض آن، حیاتی است.

این دلایل کاملا قانع کننده است که لپ تاپ را روی پا قرار ندهید، به خصوص زمانی که به وای فای متصل هستید. سعی کنید آن را روی میز قرار داده و فاصله ایمن بین خود و دستگاه را تا حد ممکن حفظ کنید. از یک محافظ و سپر استفاده کنید. سپر یک وسیله مناسب برای جلوگیری از تابش اشعه لپ تاپ است که به شما اجازه می دهد از لپ‌تاپتان به راحتی استفاده کنید، میزان اشعه را کاهش دهید و گرمایی که تولید می‌کند را به حداقل برسانید.

چگونه اثرات جانبی اشعه لپ تاپ را کاهش دهید

بهترین کار انجام اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از لپ‌تاپ است. چند نکته وجود دارد که باید آن را در ذهن داشته باشید:

فاصله مهمترین عامل در کاهش اثرات گرما و فرکانس RF است.
در صورت امکان از یک صفحه کلید و یک ماوس جانبی استفاده کنید، تا مجبور نباشید که دستان خود را مستقیما روی لپ‌تاپ قرار دهید.
از کابل شبکه برای دستیابی به اینترنت استفاده کنید.
زمانی که از وای‌فای استفاده نمی‌کنید، آن را خاموش کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.