توصیه های پزشکیمتفرقه

این ادویهٔ خطرناک در آشپزخانه شما!

herbs-coldیکی از فوت و فن های تهیه غذا و لذتبخش کردن مزه و بوی آن، افزودن ادویه است؛ اما زیاده روی یا استفاده هر روزه در مصرف برخی از این ادویه‌ها می‌تواند موجب تهدید سلامت انسان شود.

وجود چاشنی‌های متعدد مانند سیر زیاد، فلفل و سایر ادویه‌های کاری و تند اگر چه طعم و مزهٔ خوبی به غذا می‌دهند اما زیاده روی در آن‌ها اثر تخریبی برای بدن دارد. فلفل، یکی از همین ادویه‌هایی است که افراد میل و اشتهای زیادی به خوردن آن بویژه در اواخر زمستان و اوایل فصل بهار پیدا می‌کنند.

خانم‌ها همواره باید توجه داشته باشند مصرف این ادویه‌ باعث تداخل در «هورمون‌ها» می‌شود و تغییرات فراوانی به وجود می‌آورد. از سوی دیگر، فلفل اگر چه ده‌ها خاصیت دارد اما افراد چاق برای آنکه با آن، «متابولسیم» و گرمای بدنشان را بالا ببرند، در مصرف آن زیاده روی می‌کنند حال آنکه گفته می‌شود غذاهای تند به مرور زمان باعث «تخریب کبد» و دستگاه‌های کبدی می‌شود و شرایط جسمانی بدی را برای فرد به وجود می‌آورد.

نتایج برخی مطالعات نیز نشان می‌دهد، مصرف ادویه‌‌ها برای خانم‌های باردار بخصوص فلفل، باید با قاعده و از روی اصول باشد تا اثرات مخرب و ناگوار آن‌ها کاهش یابد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.