توصیه های پزشکی

تازه هایی از جراحیهای زیبایی شکم

ابدومینوپلاستی،  برداشتن پوست اضافی و چربی زیرشکم از طریق جراحی است همراه با محکم کردن عضلات شکم.  نتیجه این عمل داشتن شکمی صاف، محکم وفرم گرفته است.

در بیماران دیابتیک،گزارشات اولیه بعد از لیپو ساکشن همزاه یا بدون جراحی پلاستیک شکم ، نشاندهنده کاهش واضح       قندخون ناشتا، کاهش نیاز به انسولین تزریقی دراین بیماران بوده است .به علاوه سطوح تری گلیسرید و کلسترول خون نیز کاهش می یابند.

انجام عمل ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن بطور واضح موجب بهبود وضعیت قلبی-عروقی ،کاهش دردهان مزمن کمری و پشت، وبهبود کلی وضعیت بدن در آینده می شود.

دیده شده،دربیماران دیابتیک  انجام عمل لیپو ابدومینو پلاستی در شرایط استاندارد و رعایت تمام نکات طبی موجب کنترل بهتر قند و کاهش واضح نیازبه انسولین وقرصهای کاهش دهنده قند خون می شود.

همچنیین در مورد شکم های بشدت شل و آویخته، نظافت چینهای بدن بهتر و راحت تر انجام شده و به ٌمیزان زیادی بر روابط اجتماعی و مهمتر از آن روابط زناشویی، تاٌثیر مثبتی می گذارد.

کمترین نفعی که از ابدومینوپلاستی ،جراحی پلاستیک شکم، برده می شود اعتماد به نفس فرد نسبت به خودش افزایش می یابد و همین عاملی است برا ی تغییر سبک زندگی ، انجام مرتب ورزش و توجه کافی به نحوه تغذیه صحیح.

خانم هایی که در سنین بالای 40 سالگی و بیشتر اقدام به ابدومینو پلاستی می کنند، بعد از طی دوران کوتاه نقاهت و بازگشت به فعالیتهای عادی روزانه، با احساس مثبتی که نسبت به خود و شرایط جدید پیدا می کنند، برای شروع یک زندگی به سبک سالم تر ، تواٌم با ورزش و افزایش فعالیتهای اجتماعی، آماده می شوند.

2

چند روش شایع جراحی زیبایی شکم:

عمل لیپوپلاستی به چند روش صورت می گیرد .دلایل انتخاب روش های مختلف میزان پوست اضافی شکم و میزان شلی عضلات درکنار وضعیت سلامتی متقاضی، سن و در نظر گرفتن خواست و ایده آل او از انجام این عمل است.

برای فردی که از نظروضعیت سلامتی مورد سؤال است و مبتلا به دیابت ، فشار خون، و مشکلات قلبی -ریوی است، بهتر است حداقل  کارلازم انجام شود و طول مدت عمل را هر چه ممکن است کوتاه تر کرد.در فردی که مثلاَ َ مبتلا به دیابت است و داوطلب انجام عمل لیپوپلاستی می باشد، ارجح انجام لیپو ساکشن به تنهایی است و اگر شلی پوست هم وجود داشته باشد که عمل جراحی پلاستیک شکم هم باید اضافه شود باید به ابدومینو پلاستی محدود(درذیل توضیح داده خواهد شد) و یا مینی ابدومینو پلاستی بسنده کردو از انجام جراحی پلاستیک کامل شکم حتی الامکان پرهیز کرد.

همین روش را بهتر است در مورد فردی سیگاری که قادر به ترک سیگار حتی در محدوده زمان عمل نمی باشد ، مد نطر قرار داد و خطرات عوارض ناشی از عمل را کم کرد.

روشهای رایج انجام لیپو پلاستی

1لیپو ساکشن به تنهایی . می توان در یک نوبت تا چندین لیتر چربی را ساکشن کرد . توضیح روش در نوبتی دیگر بطور مفصل همراه با عوارض مزایا و مضرات ، داده خواهد شد. این روش مناسب داوطلبی است که افتادگی پوست نداشته و شلی عضلات قابل توجه نباشد.معمولاَ در افراد جوانی که مشگل فقط در عدم تناسب اندام وجود داردو در خانمهایی با حد اکثر 2 زایمان با حد اقل ترکهای پوستی ایده ال است.بسیاری از آقایان نیز در همین گروه لیپو ساکشن بدون حراحی شکم قرار می گیرند.

2مینی ابدومینو پلاستی: در این روش که میتواند همراه با ساکشن چربی درپهلو ها و بالای شکم باشد ، برش کوچکی در  چین زیرشکم حد اکثر 10سانتی متر،قابل مقایسه با برش سزارین ، داده شده و میزان پوستی که برداشته می شود حداقل است. همزمان با برداشتن پوست اضافی ، عضلات شکم در زیر ناف ، دوخته و محکم می شود. این روش مناسب داوطلبانی است که شلی عضلانی شکم ،محدود به عضلات زیر ناف بوده و شلی پوستی حد اقل است.

(تصویر 2 ، بخشی که به رنگ زرد دیده می شود، محدوده ای است که پوست از روی عضلات شکم جدا شده و امکان محکم کردن عضلات شکم را در زیر ناف ،فراهم می کند. بخش سبز رنگ هم قسمتی از پوست است که برداشته می شود.)

3ابدومینوپلاستی محدود یا تغییر داده شده .در این روش ، برش پوستی بیشتر از روش قبل بوده  و به همین دلیل امکان دستیابی به عضلات شکم را تا کمی بالای ناف هم فراهم می کند.

این روش جراحی مخصوس کسانی است که شلی پوستی و عضلانی بیشتر از گروه دوم دارند ویا کسانی که نمی توانند به دلایل خاصی عمل سنگین تر جراحی کامل شکم را تحمل کنند. در این روش بعد از جدا کردن پوست از روی عضلات ، می توان تا چندین سانت بالای ناف نیز جمع کردن عضلات را انجام داد و به شکم استحکام و زیبایی بیشتری بخشید. به همین ترتیب میزان پوست برداشته شده نیز بیشتر است.

میزان جمع کردن عضلات و برداشتن پوست نسبت به روش مینی ابدومینو پلاستی بیشتر است.

4ابدومینو پلاستی کامل: در این روش همانطور که از اسم آن پیداست، پوست از روی عضلات بصورت کامل ، تا حدود لبه دنده ها بلند شده و امکان ترمیم و محکم کردن عضلات شکم از انتهای جناغ تا زیر ناف وجود دارد ، میزان پوستی که بر داشته می شود بیشترین میزان و تمامی پوست زیر ناف را شامل می شود.

لازم به ذکر است چند روش حد واسط و یا ترکیبی از این چند روش فوق نیز وجود دارد که پزشک شما بر اساس شرایط کلی بدن، نیاز و خواست شما می تواند به شما پیشنهاد دهد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.