زندگي شادگردشگری

جاذبه های طبیعی و گردشگری کشور ایتالیا (قسمت سوم)

پانارئا، جزایر آیولین

جزایر آیولین مجمع‌الجزایر آشتفشانی در دریای تیرنی در شمال سیسیل است که به نام آپولوس خدای باد نام‌گذاری شده است. پانارئا یکی از جزایر مجموعه جزایر آیولین است که در شمال شرقی سیسیل قرار دارد. خیابان‌های سفیدپوش این جزیره، قایق‌های کوچک با بادبان‌های زیبا تنها بخشی از جاذبه‌های این جزیره زیبا است. فصل تابستان یکی از دل‌انگیزترین اوقات برای سفر به جزیره پانارئا است.

پارک باستان‌شناسی ناپولیس

پارک باستان‌شناسی ناپولیس در سیراکیوز قرار دارد که بخشی از مهم‌ترین خرابه‌های رم باستان در آن قرار دارد. از برجسته‌ترین بناها می‌توان به تئاتر لاتومیا دل پارادایس اشاره کرد که متعلق به قرن پنجم قبل از میلاد است.

جزیره سالینا، جزایر آیولین

جزیره سالینا یکی از جزایر مجمع‌الجزایر آیولین است که درواقع به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره اقیانوس آرام در شمال شرقی سیسیل شناخته می‌شود. دو آتشفشان اصلی این جزیره عبارت‌اند از آتشفشان مونته دای پورری با ۵۶۰ متر ارتفاع و دیگری مونت فسا دل فلکی با ۹۶۲ متر ارتفاع. این آتشفشان‌ها در حال حاضر غیرفعال هستند. دامنه کوه‌های جزیره سالینا محلی مناسب برای کاشت انگور و زیتون است.

جزیره کاپری

جزیره کاپری در جنوب ایتالیا در ورودی خلیج ناپل در نزدیکی شهر ناپل قرار دارد. این جزیره زیبا ۶ کیلومتر طول دارد و دونیم کیلومتر عرض. این جزیره به یکی از جزایر محبوب هالیوودی‌ها تبدیل‌شده است و بسیاری از فیلم‌های هالیوود در این جزیره فیلم‌برداری شده است.

غار آبی، کاپری

غار آبی، غاری در جزیره کاپری است که در شمال غربی کاپری قرار دارد. ورودی این غار منحصربه‌فرد کمتر از یک متر است و برای رفتن به داخل غار باید سر را خم کرد.

جزیره آسینارا،

جزیره‌ای خاص در ناحیه شمال غربی سادرینا است که مساحتی برابر با ۵۲ کیلومتر مربع دارد. تپه‌های سنگی آسینارا یکی از مراکز مهم برای تامین مواد معدنی است و جز ذخایر طبیعی ایتالیا محسوب می‌شود. این منطقه در گذشته از امنیت کافی برای بازدید برخوردار نبود، ولی در سال‌های اخیر جزیره آسینارا به یکی از توریستی‌ترین جزایر ایتالیا تبدیل شده است.

دریاچه ایسو، لومباردی

دریاچه ایسو چهارمین دریاچه بزرگ لومباردی است که در شمال ایتالیا قرار دارد. این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه‌های ایتالیا است که سالانه هزاران توریست برای بازدید از آن به لومباردی می‌آیند.

آبشار کاسکاتا دل مارمور، ترنی

ترنی یکی از شهرهای باستانی ایتالیا و مرکز استان ترنی اومبریا است. آبشار کاسکاتا دل مارمور که ارتفاعی برابر با ۱۶۵ متر دارد. این آبشار در ابتدای رودخانه ولینو است و بخشی از برق منطقه از فشار آب آبشار تهیه می‌شود.

وال دورچا، توسکانی

وال دورچا یا والدورچا منطقه‌ای در توسکانی مرکز ایتالیا است که گستره‌ای از تپه‌های جنوب سیه نا تا مونته آمیاتا را شامل می‌شود. این مکان به‌عنوان منابع طبیعی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. دره‌های سرسبز این منطقه معروف است و توریست‌های زیادی را به این منطقه می‌کشاند.

جزایر پونزا، مجمع‌الجزایر پونتین

جزایر پونیتن در دریای تیرین در غرب قرار دارد و شامل جزیره‌های پونزا، زانونه، پالمارولا، گاوی، ونتونته و سانتو استفانو می‌شود. مناظر زیبای این جزایر به‌عنوان زیباترین منطقه توریستی در غرب ایتالیا شناخته می‌شود

پارک ملی سیرسئو، لاتینا

پارک ملی سیرسئو در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی رم قرار دارد و به ساحل آنزویو منتهی می‌شود و این منطقه شامل جزیره‌ای به نام زانونه می‌شود.

پارک باستان‌شناسی سلینوته، سیسیل

قدم‌به‌قدم ایتالیا تاریخی را در دل خود پنهان کرده است. پارک باستان‌شناسی سلینوته یکی از زیباترین پارک‌های باستان‌شناسی سیسیل است که ۵ معبد زیبا ازجمله معبد هرا در آن قرار دارد.

دولومیت

دولومیت رشته‌کوهی در شمال شرقی ایتالیا است که بخشی از آلپ است و در غرب رود آدیجه تا رود پیتوه امتداد دارد. رشته‌کوه قله‌های بلندی دارد و در جنگ جهانی اول محل مبارزه نیروهای ایتالیایی با ارتش مجارستان بوده است.

غار گروتا

غار گروتا یا غار بزرگ در شهر تریسته در شمال شرقی ایتالیا قرار دارد، بندری هم با این نام در شمال شرقی کشور ایتالیا قرار دارد. این غار یکی از بزرگ‌ترین غارهای کشور ایتالیا است که داخل آن با استالاکتیت ها و استالاگمیت های زیبایی پوشیده شده است. این غار اولین بار در سال ۱۸۴۰ کشف شد و در سال ۱۹۰۸ بازدید برای عموم آزاد شد. وردی غار ۱٫۷ متر ارتفاع دارد و ۱۳۰ متر طول و عرض دهانه غار هم ۶۵ متر است.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.