ماسک های زیبایی صورت

جوش شیرین روی پوست معجزه می کند !

جوش شیرین یک ترکیب ارزان‌قیمت است که در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود و بسیار برای پوست، مو و بدن مفید است. نام جوش شیرین در علم شیمی بی‌کربنات سدیم می‌باشد که ماده‌ای بلورین بوده و معمولا به شکل پودر در دسترس است. طبیعت جوش شیرین قلیایی بوده و خواص ضد قارچ، ضدباکتری، ضد التهاب و ضدعفونی‌کننده دارد. در ادامه به بررسی فواید جوش شیرین برای پوست می‌پردازیم.


سفیدکنندۀ صورت
مواد لازم

۱ تا ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین
۱ یا ۲ عدد توت‌فرنگی له‌شده
۱ قاشق چایخوری آب لیمو
دستورالعمل: آب لیمو، توت‌فرنگی‌ها و جوش شیرین را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را بر روی صورت بمالید. بگذارید برای ۲ دقیقه باقی بماند. حالا صورت‌تان را به آرامی و با انگشتان دست برای ۱ دقیقه ماساژ دهید. صورت را با آب ولرم بشویید. صورت را با یک حوله خشک کرده و مقداری مرطوب‌کننده بر روی آن بمالید. این روش را هفته‌ای یکبار انجام دهید.


لایه‌بردار پوست
جوش شیرین همانند یک لایه‌بردار عالی برای پوست عمل می‌کند و این بدلیل خاصیت قلیایی و بافت دانه‌ای آن است. جوش شیرین به از بین بردن سلول‌های مُردۀ پوست نیز کمک می‌کند.

مواد لازم

۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین
۱ تا ۲ قاشق چایخوری آب
۲ قاشق غذاخوری پودر (آرد) جو دوسر
چند قطره روغن نارگیل یا روغن ویتامین E
دستورالعمل: تمام ترکیبات را مخلوط کنید تا یک خمیر بدست آید. این خمیر را بر روی صورت بمالید. بگذارید برای چند دقیقه بماند و سپس صورت را با استفاده از نوکِ انگشتان برای ۲ دقیقه با حرکات دایره‌ای و به آرامی مالش دهید. صورت را با آب ولرم بشویید، با حوله خشک کرده و مرطوب‌کننده بمالید.


یکدست کردن رنگ پوست
آیا رنگ پوست‌تان بدلیل لکه‌های سیاه، زخم‌های آکنه یا وجود کک مک، ناهموار است؟ می‌توانید از فواید جوش شیرین برای پوست و یکدست کردن رنگ پوست استفاده کنید.

مواد لازم

۲ تا ۳ قاشق چایخوری جوش شیرین
نصف تا یک قاشق چایخوری ژل آلوئه‌ورا
نصف قاشق چایخوری گلاب
دستورالعمل: تمام ترکیبات را مخلوط کنید تا یک خمیر بدست آید. این خمیر را بر روی نواحی مورد نظر پوست بمالید. بگذارید برای ۴ تا ۵ دقیقه باقی بماند. با استفاده از انگشتان دست و با حرکات دایره‌ای حدود ۱ تا ۲ دقیقه پوست را مالش دهید. پوست را با آب گرم بشویید، با حوله خشک کرده و مقداری مرطوب‌کننده بمالید. این روش را هفته‌ای ۱ تا ۲ بار تکرار کنید.


سایر فواید جوش شیرین برای پوست
تسکین آفتاب سوختگی
تسکین راش‌های پوستی
از بین بردن زخم آکنه

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.