درمان و مراقبت از پوستماسک های زیبایی صورت

خواص فوق العاده ذغال فعال شده

 

خواص و فواید استفاده از ذغال چوب فعال
زغال چوب فعال چیست؟ منظور از از این زغال چوب ، آن چیزی که شما تصور می کنید نمی باشد که در گرم کردن کوره ها از آن استفاده می شد .
در این مقاله به شما نشان می دهیم که زغال چوب برای سلامتی بسیار مفید است . همچنین به زغال چوب ، کربن فعال یا زغال چوب فعال می گویند . زغال چوب تحت فرایند گرمایی بالایی قرار می گیرد که ساختار داخلی زغال سنگ را تغییر می دهد . تغییرات مولکولی در زغال چوب منجر به یک محصول متخلخل و جذب می شوند.
چرا توصیه می شود زغال چوب فعال استفاده کنیم؟
زغال چوب فعال بطور طبیعی جذب بالایی دارد و اجازه نمی دهد تا سموم و مواد شیمیایی وارد بدن شما شوند . زغال چوب فعال توسط دن جذب نمی شود ومی تواند بطور موثر سموم و گازها را از بدن دفع نماید .
به دلیل قابلیت جذب سموم توسط زغال چوب فعال ، دارای کاربردهای پزشکی زیادی می باشد . شاید از آن همچنین به عنوان یک پادزهر استفاده شود و ممکن است تاثیری بیشتر از داروهایی مانند استامینوفن، آسپرین و آرام بخش داشته باشد .
در ادامه 7 دلیل استفاده از زغال چوب فعال را به شما آشنا می کنیم . جهت اطلاع بیشتر از این موضوع ادامه مطالب زیر را بخوانید .

زغال فعال برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است.برخی از خواص زغال فعال برای پوست و مو: درمان آکنه،کوچک کردن منافذ پوست،پاکسازی پوست،درمان نیش حشرات،پاکسازی پوست سر،حجیم کردن موها،از بین بردن چربی اضافه پوست و …

برای از بین بردن چربی اضافه پوست و درمان آکنه میتوانید از زغال فعال مانند یک شوینده استفاده کنید.زغال فعال میتواند تمام آلودگی ها و چربی اضافه پوست را بشوید و از بین ببرد اما در استفاده از آن بسیار محتاط باشید چرا که استفاده زیاد از زغال میتواند باعث خشکی پوست شود.میتوانید از ماسک ها و صابون های حاوی زغال که در داروخانه ها موجود هستند برای پاکسازی و زیبایی پوستتان استفاده کنید و یا حتی میتوانیدیک ماسک خانگی برای پاکسازی و بستن منافذ باز پوست صورتتان در منزل با استفاده از مواد ساده تهیه کنید.مواد مورد نیاز: زغال فعال،دم کرده گل رز،ژل آاوئه ورا از هرکدام یک قاشق چایخوری و یک چهارم قاشق چایخوری نمک دریا،این مواد را باهم ترکیب کنید و به صورت بمالید،اجازه بدهید ماسک کاملا خشک شود سپس آن را با آب ولرم بشویید.همچنین میتوانید از ترکیب زغال فعال با آب یک خمیر نرم بسازید و بر روی جوش های خود قرار دهید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

همچنین برای سفیدتر کردن دندان ها و جلوگیری از تشکیل جرم و پلاک میتوانید از ترکیب خمیردندان و زغال فعال استفاده کنید و برای مدت کوتاهی آن را بر روی دندان های خود نگه دارید سپس بشویید.

برای پاکسازی پوست سر میتوانید از پودر زغال فعال کمی قبل از استحمام استفاده کنید و یا اینکه از شامپوهای حاوی زغال استفاده کنید.توصیه ما به شما این است که از این ماده ارزشمند در زیبایی خود غافل نشوید.

 

قبل از هرچیزی مثل همیشه باید استفاده از هر ماده ای را با مشورت پزشک انجام دهید چرا که مقالات منتشر شده یک موضوعات عمومی را بیان می کنند و به موادر خاص اشاره نمی شود پس برای افرادی که شرایط جمسی متفاوتی دارند باید هر نسخه و راه حلی با تجویز پزشک انجام شود.زغال چوب فعال

کاهش میزان سطح الکل در خون با زغال چوب فعال
به دلیل ویژگی جاذب بودن زغال چوب فعال ، می توان از آن در کاهش میزان سموم و الکل در خون را به حداقل میزان رساند . علاوه براینتحقیقات نشان داده اند که اگر بعد از نوشیدن الکل فورا زغال چوب فعال را بنوشید می تواند در تنظیم میزان الکل در خون کمک کند و آنرا به میزان حداقل برساند . زغال چوب فعال اغلب پس از مشاهده نشانه هایی که مسمومیت حاد را نشان می دهند استفاده می شوند .

آزاد سازی گازها و درمان نفخ معده با زغال چوب فعال
در یک مطالعه منتشر شده توسط Journal of American Gastroenterology، دانشمندان یک آزمایش در دو گروه مختلف در ایالات متحده و هند انجام دادند.(دو کشور انتخابی به دلیل غذاهای متنوع آنها می باشد). در این آزمایش با استفاده از زغال چوب فعال نشان داده شد که با استفاده از این ماده می توان سطح گازهای معده و میزان نفخ را بطور چشمگیری کاهش داد .

سفید کننده دندان ها/سلامت دهان با زغال چوب فعال
زغال چوب فعال می تواند در سفید کردن دندان ها و بهبودی سلامتی دهان با ایجاد تغییراتی در سطح اسیدی دهان را برای شما فراهم میسازد . همچنین باعث سلامتی و بهبودی لثه ها می شود . این کار با زغال چوب فعال بدین صورت انجام می شود که باکتری های موجود در دهان را از بین می برد .

زغال چوب فعال برای فیلتراسیون آب
زغال چوب فعال به حذف ناخالصی ها در آب کمک می کند. بعضی از مواد شیمیایی که زغال چوب فعال به طور موثری می تواند خنثی می کند عبارتند از کلر، رسوب، ترکیبات فرار و ترکیبات آلی. زغال چوب فعال همچنین ممکن است طعم و بوی آب را بهبود بخشد. در آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA):”زغال چوب فعال معمولا برای جذب ترکیبات آلی طبیعی، ترکیباتی که در طعم و بو آب موثر هستند و مواد شیمیایی آلی مصنوعی و غیره در بهبودی آب آشامیدنی مؤثر است زیرا مواد بسیار متخلخل است و سطح وسیعی را فراهم می کند. ”

زغال چوب فعال می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد
زغال چوب فعال بنظر می رسد که می تواند در میزان سطح کلسترول موثر باشد . محققان در طی یک آزمایش نشان دادند که میزان غلظت کلسترول کل و کلسترول بد به ترتیب 25 و 41 درصد کاهش می یابد . همچنین در این آزمایش مشاهده نمودند که میزان کلسترول خوب هم 8 درصد افزایش یافته است .مطالعه دوم هم نشان داد که کلسترول بد هم در افراد دارای سطح کلسترول بالا در افراد بزرگسال به میزان 29 تا 41 درصد کاهش یافته است .

زغال چوب فعال در سلامت کبد مناسب است
محققان در مطالعه ای که در مجله Food and Chemical Toxicology منتشر شد ، دریافتند که زغال چوب فعال در حذف سموم ادراری در موش آزمایشگاهی موثر است . علاوه بر این، موش های مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی (CRF) بهبود سلامت کلیه را پس از استفاده از زغال چوب فعال نشان داد.
مطالعه دیگری که در مجله بیماریهای کلیوی و پیوند مجله سعودی منتشر شد، دریافت که ترکیب مصرف خوراکی فعال زغال چوب با یک رژیم کم پروتئین، علائم بیماری کلیوی را بهبود می بخشد.

 کاهش نشانه های سندرم تخمدان با زغال چوب فعال
یک وضعیت ژنتیکی به نام trimetamineamineuria (TMAU) یا سندرم بوی ماهی باعث میشود که در بدن یک ماده مضر به نام trimethylamine (TMA) تجمع کند. در حالیکه این ماده در افراد سالم قبل از دفع توسط بدن به یک ماده شیمیایی مضر تبدیل می شود که ممکن است کمی خطرناک باشد . در نتیجه،ماده TMA در بدن تشکیل می شود، و تنها مقدار کم در ادرار اخراج می شود.
محققان در یک مطالعه دریافتند که با استفاده از زغال چوب فعال می توان در بهبودی این مشکل موثر باشد .
همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از ادعاهای بهداشتی در مورد زغال چوب فعال ، درست هستند و نیازمند تحقیقات بیشتری هستند به معنای آن است که به عنوان یک مکمل می توان استفاده نمود . همچنین می تواند عوارض نامطلوب را مهار کند .

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.