درمان و مراقبت از مو

درمان موهای خاکستری زودرس با 2 روش خانگی

همه جوانان خوهان موهای زیبا و درخشان هستند اما پیدایش موهای خاکستری زودرس یک مسئله مشترک در میان جوانان می باشد. اگر چند موی خاکستری را در میان موهایتان پیدا کردید وحشت نکنید در سنین جوانی گاه طبیعی ست.

سفید شدن زودرس مو می تواند ناشی از رژیم غذایی نامناسب و شیوه زندگی ، سایر علل شایع از سفید شدن زودرس مو ممکن است شامل مشکلات تیروئید، کم خونی، استرس روانی، استفاده از محصولات خاص مراقبت از مو، وراثت، و غیره

و اما روش های درمان

رژیم های غذایی
اگر از سفیدی زودرس موهایتان رنج می برید رژیم غذایی می تواند به آن کمک کند ، میوه ها ، سبزیجات گنجاندن آنها در برنامه غذایی روزانه ، استفاده از آهن ، ویتامین های A و B  پروتئین ها موثرند.
این ترکیبات ، ضروری برای بدست آوردن پوست سر سالم و ساقه موی قوی می باشد .

حنا و روغن نارگیل
با کمک برگ های حنا می توانید رنگ موها را بازسازی کنید ، در واقع حنا می تواند در درمان زودرس موهای خاکستری مفید باشد ، روغن نارگیل و برگ حنا را با مقدار یکسان در یک کاسه بریزید و بر روی حرارت بگذارید تا روغن نارگیل قهوه ای شود ، و سپس بگذارید سرد شود .
سپس آن را بر روی پوست سر و به مدت 40 دقیقه  بگذارید ، و سپس سر را با آب سرد شستشو دهید خواهید دید که موهای خاکستری شما به قهوه ای روشن تبدیل می شود.
اگر شما نوجوان هستید و تجربه موهای خاکستری زودرس را دارید آن را به طور جدی پیگیری کنید ، باید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و از سیگار کشیدن اجتناب کنید و به نزد پزشک بروید و درمان را شروع کنید.
تهیه و ترجمه اختصاصی : Be3t.ir

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.