درمان و مراقبت از پوست

دستور ساخت روغن ماساژ خانگی

دستور ساخت روغن ماساژ خانگی

دریافت ماساژ از یک متخصص می تواند یکی از آرامش بخش ترین لحظه زندگی باشد ، ماساژ به شما در بهبود سلامتی کامل و آرامش کمک می کند .
امروزه حتی از ماساژ برای شل شدن عضلات خسته و درد ها استفاده می شود ،ماساژ می تواند خستگی روزانه شما بعد از یک کار سخت و طولانی مدت بر طرف کند و به شما انرژی دهد.
گرفتن ماساژ در مرکزهای مخصوص می تواند پرهزینه و وقت گیر باشد ، اما شما می توانید روغن ماساژ را در خانه با کمترین قیمت تهیه کنید و هرروز و شب از آن استفاده کنید.

برای شاختن روغن ماساژ ابتدا  روغن های آماده مثل جوجوبا، جوانه گندم، دانه انگور، کنجد ، بادام شیرین و روغن زیتون را تهیه کنید.

ساخت روغن ماساژ برای موهای سر
روغن های بالا را در کاسه به خوبی مخلوط کنید ، و بگذارید برای 2 یا 3 روز دست نخورده باقی بماند. بعد از آن روغن ماساژ آمادست ، می توانید آن را بر روی پوست سر بریزید ، بهتر است از آن در شب قبل از خواب استفاده کنید و سر خود را با آن ماساژ دهید ، هم به آرامش می رسید و هم از شوره سر خلاص می شوید.

ساخت روغن ماساژ برای بدن
علف لیمو (

علف لیمو (Lemongrass) از انواع گیاهانی است که به صورت خودرو یا پرورشی در مناطق شمال و غرب ایران روییده و مصارف دارویی متعددی دارد.
این گیاه عطری شبیه به لیمو (ملایم و شیرین تر) داشته و از چای و اسانس آن در گیاه درمانی استفاده می شود.
این روغن خاصیت ضدالتهابی داشته و در کاهش دردهای التهابی مؤثر است. روغن علف لیمو باعث کاهش دردهای ماهیچه ای، مفصلی، و درد در ناحیه سر و دندان می شود. همچنین خاصیت ضدعفونی کننده این روغن در درمان بیماری های ویروسی و عفونی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سرفه های شدید عفونی و تب مؤثر است.
کاهش دردهای عضلانی و ناگهانی پس از انجام حرکات ورزشی سخت از دیگر خواص روغن علف لیمو به شمار می رود. )
4 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک قبلمه بریزید ، و روی حرارت کم قرار ددهید ، و قتی که ولرم شد از شعله بردارید و 10 قره عصاره علف لیمو ، نعناع ، وانیل را به آن اضافه کنید . به همین آسانی !

هشدار
روغن ماساژ را در یک بطری تیره و دور از نور خورشید قرار دهید، از اسانس بیش از حد استفاده نکنید ، اگر احساس سرگیجه کردید دیگر از آن استفاده نکنید.
تهیه و ترجمه اختصاصی : Be3t.ir

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.