درمان و مراقبت از مو

راه حل هايي براي ضخيم شدن و رشد سريع ريش در آقايان

از گذشته و دربرخي فرهنگ ها مردم بر اين باور بودند كه ضخامت موهاي صورت در آقايان نمادي از استحكام وقدرت مردانگي بوده است.براي رشد كامل ريش و سبيل بايد صبور باشيد ، كم پشتي آنها تا حد زيادي بستگي به ژنتيك و سطح تستسترون دارد. با برخي روش هاي طبيعي كه در ادامه مقاله خواهيد خواند مي توانيد به رشد ريش و سبيل هاي خود سرعت ببخشيد .
  • تغذيه صحيح و استراحت كافي كمك زيادي به شما خواهد كرد شايد اين موضوع را جدي نگيريد اما وضعيت موهاي شما بخصوص موهاي صورت ارتباط مستقيم با سلامت بدن شما دارد.

مواد غذايي غني شده از پروتئين مانند ماهي ، تخم مرغ و حبوبات و گنجايش آنها در رژيم غذاييتان ، كاهش تنش و استرس در زندگي روزمره ، خواب كافي و كامل شب به شما كمك خواهد كرد. تحقيقات نشان داده استرس باعث  ريزش مو و كاهش شديد آنها خواهد شد.

  • استفاده از مكمل هاي غذايي و ويتامين ها ، مواد معدني براي بهبود رشد موها بسيار مفيد هستند. دكتر جفري بنابيو متخصص پوست و مو مصرف 2.5 كيلو گرم biotin  بيوتين در روز و مصرف سايرويتامين ها تحت نظر پزشك متخصص مانند  ویتامین B6، C و E و نیز بتا کاروتن و دانه هاي روغني را توصيه مي كند.
  • ژنتيك و هورمون ها نقش بسياري در رشد و ضخامت موها و ريش دارند كه گاه قابل درمان هستند.

توصيه
اگر پوستتان هنگام رشد ريش دچار خارش شديد مي شود مي توانيد از كرم هاي ملايم و يا هيدروكورتيزون 1% براي كاهش استفاده كنيد و اگر پوستتان خشك و يا پوسته پوسته مي شود از شامپوهاي ضدشوره 2 تا 3 مرتبه در هفته استفاده كنيد.

از استفاده  مینوکسیدیل (Rogaine) بر روي صورت پرهيز كنيد ، با اينكه مي گويند باعث رشد مو ميشود اما باعث كاهش خطرناك فشارخون مي شود.

از غذاهاي سالم استفاده كنيد.

ويتامين ها و مواد معدني را فراموش نكنيد.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.