درمان و مراقبت از مو

بهترين و موثرترين روش براي داشتن مژه هايي پرپشت

مدتی است تبلیغات وسیعی در مورد انواع قطره‌ها و داروهایی می‌شود كه می‌توانند باعث بلند و پرپشت شدن مژه‌ها شوند اما هیچ‌ داروی تاییدشده علمی‌ای برای این منظور وجود ندارد…

تمام داروها و قطره‌هایی كه در عطاری‌ها به فروش می‌رسند، تركیب مشخص و تاییدشده ندارند و از آنجا که مستقیم روی مژه‌های بالا ریخته می‌شوند، می‌توانند وارد چشم شوند، بر قرنیه اثر بگذارند و غیر از تحریك كوتاه‌مدت چشم، به مرور بینایی فرد را نیز به خطر اندازند. به همین دلیل به هیچ‌وجه به فردی كه سالم است و فقط برای زیبایی بیشتر میل به پرپشت و بلندشدن مژه‌ها دارد، توصیه نمی‌كنیم از چنین داروهایی استفاده كند.

اگر علت كم‌پشتی مژه بیماری‌های پلك و مژه باشد، پزشك متخصص دارو و پمادهای لازم را تجویز می‌كند كه حتی این پمادها نیز نباید خودسرانه و بدون مشورت با متخصص مصرف شوند. در مورد سرمه هم که راهكاری قدیمی و سنتی است و مانند تاتو بالای مژه كشیده می‌شود، گرچه از نظر علمی تاثیر مفیدش به اثبات نرسیده ولی استفاده از آن را در افرادی كه به آن عادت دارند، منع نمی‌كنیم اما با این حال باید گفت استفاده از آن برای بلند و پرپشت كردن مژه‌ها به هیچ فردی توصیه نمی‌شود.

بهترین راهكار علمی برای داشتن مژه‌های سالم، شستشوی روزانه و مرتب پلك‌ها و مژه‌ها با شامپوبچه است. كافی است مقداری شامپو را با آب ولرم مخلوط كنید و به آرامی پلك‌ها را با انگشتان شستشو دهید. این كار به‌خصوص برای كسانی كه در شهرهای آلوده و شلوغ زندگی می‌كنند، بهترین روش برای تقویت مژه‌هاست.

منبع: هفته نامه سلامت

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.