توصیه های پزشکی

رفع بوی بد دهان با 13 روش

بوي بد دهان نه تنها براي خودمان، بلكه براي اطرافيانمان نيز ناخوشايند است.اين مشكل اگر درمان نشود، سبب بروز مشكلاتي در روابط بين فردي نيز خواهد شد. اگرچه بزاق دهان نوعي خمير دندان طبيعي محسوب ميشود، ولي گاهي اين خميردندان طبيعي كافي نيست و مجبوريد به توصيههاي زير پناه ببريد و اگر توصيههاي زير هم نتوانند مشكلتان را رفع كنند، احتمالا منشا بوي بد دهانتان دستگاه گوارش است و بايد به سراغ پزشك برويد.
1ـ بعد از هر وعده غذايي براي باقي نماندن غذا در دهان و لابهلاي دندانهايتان، مسواك بزنيد و دهانتان را خوب بشوييد.
2ـ وقتي دندانهايتان را مسواك ميزنيد، زبانتان را هم به آرامي مسواك بزنيد تا لايه سطحي روي زبان برداشته شود. زبان با هزاران پرز ريز پوشيده شده است كه ميتواند محل تجمع باكتريها باشد.
3ـ به طور منظم براي بررسي وضعيت دهان و دندانتان، به دندانپزشك مراجعه كنيد تا اگر دندان خراب و پوسيدهاي داريد كه سبب بوي بد دهان ميشود آن را ترميم كنيد.
4ـ براي افزايش ترشح بزاق دهانتان، هميشه از آدامسهاي بدون قند استفاده كنيد.
5ـ اگر دهانتان زياد خشك ميشود، مايعات فراواني بنوشيد. آب را چند بار در دهانتان بچرخانيد تا كاملاً غذاهاي اضافي از لابهلاي دندانهايتان خارج شود.
6ـ از مصرف دهان شويههايي كه حاوي الكل و نعناع هستند، خودداري كنيد، چون آنها به جاي كمك به خوشبويي دهان، باعث بدتر شدن بوي آن ميشوند.
7ـ استفاده از سبزيجات و ميوهها، مخصوصاً كرفس خام و هويج ميتواند مانع از شكلگيري پلاك در دهان شود.
8ـ اگر مي خواهيد در يك جلسه مهم يا ميهماني شركت كنيد، از خوردن غذاهاي حاوي سير و پياز خودداري كنيد.
9ـ از نوشيدن قهوه كه سبب خشكي دهان ميشود، خودداري كنيد.
10ـ سيگار را ترك كنيد، زيرا تار و نيكوتين موجود در آن، روي سطح دندان و زبان ميماند و سبب كاهش ترشح بزاق و ايجاد بوي بد دهان ميشود.
11ـ سبزيهای برگ سبز مانند جعفري و كاهو بجويد.
12ـ ميتوانيد چند عدد قرص نعناع روي زبان يا مسواكتان بگذاريد و دهانتان را با آن تميز كنيد تا تنفس شما خوش بو شود.
13ـ اگر تركيبي از 50 درصد پراكسيد هيدروژن و 5 درصد آب را در دهانتان بچرخانيد، ميتوانيد بسياري از باكتريهايي را كه سبب بوي بد دهانتان ميشود، از بين ببريد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.