ماسک های زیبایی صورت

رفع لک با ماسک انگور

  • جوش‌ها و آکنه را از بین ببرید
مواد لازم برای تهیه ماسک انگور

  •  آرد ذرت: 2قاشق
  • حبه‌هاي انگور له شده: 3قاشق غذاخوري
  • گلاب: يك قاشق غذاخوري
  • عسل: يك قاشق غذاخوري

طرز تهيه: مواد گفته شده را با هم مخلوط كنيد و خوب به هم بزنيد تا مخلوطي خميري شكل درست شود. اين مخلوط را به مدت 40روز شبي يكبار روي صورت خود بگذاريد و پس از يك ساعت صورت خود را با آب ولرم بشوييد و يك مرطوب‌كننده مناسب روي پوست خود بزنيد. ماسك انگور، لك و جوش را از بين مي‌برد و پس از آن صورتي بدون جوش خواهيد داشت.


 

 خواص درماني و دارويي انگور

افرادي كه از كم خوني، افزايش دوره خون (به دليل اسيداوريك بالا)، چربي خون بيماري‌هاي قلبي رنج مي‌برند، مي‌توانند از انگور براي درمان استفاده كنند. اين ميوه نفخ را از بين مي‌برد و باعث تخليه كامل معده مي‌شود. ادرارآور است و باعث اعتدال ترشحات مضر مي‌شود. از بروز حالت تهوع، ترش كردن، سوءهاضمه، خونريزي معده، سنگ كليه و مثانه و مسموميت با جيوه و سرب (موادآلوده موجود در هوا) جلوگيري مي‌كند. برخي از درجات سل، امراض جلدي (پوستي)، درد مفاصل، روماتيسم، نقرس و فشارخون را درمان مي‌كند.


 

 انگور به فيزيك بدن و زيبايي هم كمك مي‌كند

شايد باور نكنيد اما انگور هم براي افراد چاق مناسب است و هم به افراد لاغر كمك مي‌كند تا چاق شوند. اگر قصد داريد وزن خود را كاهش دهيد، در وعده صبحانه خود انگور بخوريد و تا ظهر هيچ موادغذايي به جز انگور مصرف نكنيد. افرادي كه مي‌خواهند چاق شوند، بايد حتما همراه انگور نان مصرف كنند، مثلا در وعده صبحانه يا شام نان و پنير و انگور بخورند. اگر تفاله اين ميوه را در حمام روي مفاصل خود بگذاريد، درد مفاصل را از بين مي‌برد و براي تسكين دردهايي مثل درد كمر (ناشي از سياتيك)، درد نقرس، درد مفاصل و روماتيسم زانو و مچ و … بسيار مفيد است.


 

 اشك مو درمان زخم است

وقتي درخت مو هرس مي‌شود، آبي از سرشاخه‌ها بيرون مي‌آيد كه به آن اشك مو گفته مي‌شود كه مايعي بي‌رنگ و زلال است و براي معالجه دردهاي چشم و التيام انواع زخم‌ها مناسب است. كمپرس با اشك مو، ورم‌ها را برطرف مي‌كند. مصرف يك قاشق اشك مو صبح ناشتا براي درمان سنگ‌هاي كليه و مثانه بسيار مفيد است. پوست ميوه انگور كمي پرهضم است و ماليدن سوزانده آن براي چشم و زخم‌ها بسيار مفيد است و براي كاهش رطوبت چشم و نرمي پوست بسيار موثر است.


 

خانم ها بدانند :

ميوه نارس انگور غوره نام دارد. غوره بسيار ترش است و در لاغري بسيار موثر است. خوردن انگور خون و ترشحات رحمي را قليايي مي‌كند و كروموزوم‌هاي ماده را از بين مي‌برد و مي‌توانيد پسردار شويد. خاكستر شاخه‌هاي انگور سنگ‌ها را خرد مي‌كند و روغن هسته آن جلادهنده خوبي است.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.