درمان و مراقبت از پوست

پوست خود را از پیری نجات دهید

فرق محصولات ضدپيري با مرطوب‌كننده‌ها؟

اين پرسش‌ بسياري از خانم‌ها و دختران جوان است كه چگونه بايد از محصولات جوان‌سازي استفاده كنند. پاسخ سوال شما اين‌جاست:

محصولات «ضدپيري» (يا جوان‌كننده) دو گروه عمده دارند، يا مرطوب‌كننده‌ هستند يا درماني. مرطوب‌كننده‌ها به‌طور معمول در 2 شكل لوسيون يا كرم ساخته مي‌شوند، مرطوب‌كننده‌ها تركيباتي مكمل مثل ويتامين‌ها، آنتي‌اكسيدان‌ها و حتي تركيبات ضدپيري دارند كه براي پوست مفيد هستند اما اصلي‌ترين و مهم‌ترين وظيفه آن‌ها مرطوب‌كردن پوست است. محصولات درماني هم معمولا يا به شكل سرم يا به شكل لوسيون‌ ساخته مي‌شوند. به‌طور معمول اين محصولات خاصيت‌هايي مثل ضدچروكي، محو‌كننده لكه‌ها و لك و پيس يا درخشان‌كننده و شفاف‌كننده پوست دارند كه ميزان اين مواد در آن‌ها بسيار بيشتر از ميزان اين مواد در مرطوب‌كننده‌ها است. البته محصولات درماني هم معمولا حاوي مرطوب‌كننده هستند اما اصلي‌ترين و مهم‌ترين وظيفه آن‌ها درمان مشكلات پوستي است.


جدولي كه شما را جوان مي‌كند

اگر مي‌خواهيد از شيوه جوان‌سازي استفاده كنيد بايد حداقل‌هايي را رعايت كنيد. براي مثال حتما بايد در طي روز از مرطوب‌كننده و ضدآفتاب‌ استفاده كرد. بهترين كار اين است كه صبح‌ها از يك مرطوب‌كننده همراه با ضدآفتاب و شب‌ها قبل از خوابيدن هم از يكي از محصولات درماني استفاده كنيد. اگر نوع پوست‌تان خشك است حتما بايد يك مرطوب‌كننده در شب‌ها هم استفاده كنيد. در ضمن اگر نگران چين و چروك‌ و لكه‌هاي پوست‌تان هستيد صبح‌ها قبل از خروج از خانه از محصولات درماني استفاده كنيد. شما مي‌توانيد براي بهتر استفاده كردن محصولات درماني به جدول زير رجوع كنيد.

بهترين برنامه روزانه ضدپيري‌ شما

اما براي آن‌كه بهترين استفاده را از محصولاتي كه خريداري كرده‌ايد د اشته باشيد بايد شيوه استفاده بهينه از آن‌ها را بدانيد. در واقع شايد استفاده از اين محصولات ساده به‌نظر برسد اما براي آن‌كه در قبال پولي كه داده‌ايد استفاده مناسبي ببريد بايد به بهترين شيوه از آن‌ها استفاده كنيد. توصيه‌هاي ما را به كار بگيريد تا شاهد تاثير مناسب اين محصولات باشيد.


حداقل 2 دقيقه صبر كنيد

  • مرطوب‌كننده‌هاي مخصوص روز همراه با ضدآفتاب

اين محصولات قرار است پوست شما را در مقابل تاثير مخرب اشعه‌هاي خورشيد حفظ كند. پس در استفاده از آن‌ها خساست به خرج ندهيد براي هر چند سانتي‌متر از پوست خودتان يك نوك انگشت ضد‌آفتاب به كار بگيريد. در واقع بايد يك لايه از ضدآفتاب در تمام پوست شما پخش شود. فقط در اطراف چشم و پلك‌ها از اين محصولات استفاده نكنيد. مرحله دوم اين است كه مقداري از ضدآفتاب را به گردن خود هم بماليد (براي آن‌كه لباس‌تان كثيف نشود قبل از لباس‌پوشيدن از ضد‌آفتاب استفاده كنيد.) اگر مي‌خواهيد بعد از استفاده از مرطوب‌كننده و ضدآفتاب آرايش كنيد حداقل 2 دقيقه بعد از ماليدن ضدآفتاب صبر كنيد تا مرطوب‌كننده و ضدآفتاب جذب پوست شما شود و سپس از لوازم آرايشي استفاده كنيد.


يادتان باشد كه هر چقدر موهاي‌تان بلند باشد لازم نيست مقدار بيشتري شامپو به آن بزنيد زيرا در واقع شامپو براي ريشه موهاست و با همان ميزان شامپو با چند بار ماساژ دادن روي طول موهاي‌تان مي‌توانيد به تميزي و درخشان بودن موهاي‌تان برسيد


مواظب چشم‌ها باشيد
  • كرم‌هاي دور چشم

براي استفاده از كرم‌هاي دور چشم، به اندازه يك نوك در محصول، كرم را روي انگشت حلقه بگذاريد و سپس اين محصول را يك بار روي اطراف چشم خود بماليد. براي اين كار بايد از 2 سانتي‌متري چشم شروع كنيد و نگذاريد كه محصول از اين نزديك‌تر به چشم‌تان ماليده شود. اين محصول را روي بيني و روي پلك چشم خود، فقط يك بار ماليده و سپس به سمت خارج بكشيد. بهتر است از ماليدن چند باره محصول يا حركت‌‌دادن انگشت براي چند بار خودداري كنيد. در مورد چشم ديگر هم به همين شيوه عمل كنيد. بهترين حالت اين است كه كرم دور چشم را به‌گونه‌اي بماليد كه كاملا محو شود.


بلافاصله پس از حمام استفاده كنيد
  • مرطوب‌كننده‌هاي مخصوص روز

بهترين كار اين است كه لوسيون بدن‌تان را بلافاصله پس از استحمام روي پوست مرطوب‌ بماليد و آن را ماساژ دهيد. به اين صورت محصول به عمق پوست نفوذ مي‌كند. به اندازه يك نوك انگشت يا اندازه يك بار فشردن لوله، مرطوب‌كننده را براي هر كدام از پاهاي‌تان استفاده كنيد، لوسيون را به كل پا، پشت و جلوي آن بماليد و مقداري كمتر از آن را براي هر يك از دست‌ها به كار بگيريد، براي تنه هم مي‌توانيد از همين ميزان استفاده كنيد.


مواظب باشيد افراط نكنيد
  • لايه‌بردارهاي صورتي

درمان با لايه‌بردارها باعث افزايش سرعت نوسازي سلول‌هاي پوست و برداشته‌شدن لايه‌هاي سطحي و سلول‌هاي مرده و لايه‌هاي چربي روي پوست شده و همين باعث مي‌شود كه پوست درخشان‌تر و شفاف‌تر به‌نظر برسد. در ضمن استفاده از لايه‌بردارها باعث مي‌شود، ساير محصولات درماني بيشتر به عمق پوست نفوذ كنند و موثرتر باشند. به‌طور معمول 2 نوع لايه‌بردار وجود دارد، يكي لايه‌بردارهاي فيزيكي يا دستي مثل دانه‌هاي جوجو باي موجود در شوينده‌هاي صورت يا گرانول‌هاي موجود در اسكراب‌ها يا حتي پرزهاي موجود در حوله‌ها يا خشك‌كننده‌هاي صورت. دومي هم لايه‌بردارهاي شيميايي مثل آلفاهيدروكسي اسيدها (كه شامل گليكوليك، سيتريك و سالسيليك اسيدها مي‌شود) و رتينوئيدها (كه در بسياري از محصولات ضدپيري به كار گرفته مي‌شوند اما خاصيت لايه‌برداري هم دارند.)
يادتان باشد كه اگر به‌طور روزانه از يكي از محصولات ديگري كه حاوي اين تركيبات است استفاده مي‌كنيد نبايد به‌طور روزانه هم از يكي از لايه‌بردارها استفاده كنيد. براي مثال اگر ضدآفتاب شما رتينوئيد دارد شما نبايد به‌طور روزانه از يك لايه‌بردار شيميايي استفاده كنيد و بايد استفاده از آن را محدود به يك يا 2بار در هفته كنيد.


 2برابر شامپو
  • حالت‌دهنده

پس از شامپوزدن موهاي‌تان، ‌به همان اندازه شامپوي حالت‌دهنده را روي نوك انگشتان 2 دست خود بريزيد و آن را روي موهاي‌تان بگذاريد و آرام پخش كنيد، اين پخش‌كردن بايد تا انتهاي موها انجام گيرد اگر موهاي شما بلند باشد به 2 برابر ميزان معمول حالت‌دهنده نياز داريد. پس از ماليدن حالت‌دهنده آن را براي 2 دقيقه روي سر و موهاي خود نگه داريد و سپس آن را با آب سرد بشوييد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.