آموزش و نکات آرایش

رنگ کردن ابرو و مژه

رنگ کردن ابرو و مژه یکی از سرویسهای محبوب سالنهای زیبایی میباشد. برای اینکه ابرو ها پرپشت و واضحتر و قشنگتر دیده بشوند خانمها دوست دارند تا آنرا رنگ کنند. یکی دیگر از این علتها پوشاندن سفیدیها ست. دختران جوان در هنگام تابستان قبل از رفتن به تعطیلات کنار دریا مژه های خود را دوست دارند رنگ کنند. اینکار باعث میشود که در هنگان شنا احتیاجی به زدن ریمل نداشته باشند…

 اولین مرحله رنگ کردن داشتن مواد مخصوص رنگ ابرو و مژه میباشد. این مواد دارای اکسیدان ۳ و گاهی ۱.۷بوده و مخصوص استفاده روی مناطق ظریف مانند چشم ساخته شده اند. شما نمیتوانید از هر مواد دیگری استفاده کنید. موادی که من استفاده میکنم برای افراد متخصص ساخته شده اند و در بازار ازاد فروش نمیروند. انها را باید با کارت مخصوص ارایشگری که نشان دهنده اموزش حرفه ای شماست خریداری کرد.

مرحله دوم برای رنگ کردن مژه و ابرو ها تست حساسیت پوستی میباشد.تست حساسیت پوستی برای محافظت از افراد حساس و صدمه نزدن به دیگران و شغل خود حتما باید انجام دهید. کمی از رنگ را مخلوط کرده و پشت گوش مشتری یا داخل بازو بهاندازه نصف ناخن کوچک با برس بزند بعد از ۱۰ دقیقه اظافه رنگ را با پنبه تمیز کنید و از مشتری بخواهید تا ۲۴ ساعت حمام نکرده و انرا نشورد. اگر فرد شروع به خارش کرد و محل موجود قرمز شد او به رنگ حساسیت دارد. شما این تست را برای هرگونه رنگی که روی پوست مشتری میگزارید باید انجام دهید. از وی بخواهید در هر صورت به شما زنگ زده و اطلاع بدهند. بعد از ۲۴ ساعت فرد میتواند اگر حساسیت نداشته باشد سرویس رنگ ابرو داشته باشد . یادتان نرود که برای مشتری خود کارت مخصوص رنگ را بدهید تا امضا کرده و تاریخ بزند. ان را برای مواقع ضروری نگهدارید.

مواد مورد نیاز

رنگ مخصوص ابرو
برس رنگ
بید یا ظرف شیشه ای کوچک رنگ
اکسیدان مخصوص ابرو و مژه
پنبه
وازلین
گوش پاککن
کرم تمیز کننده ارایش
کاسه پلاستیکی با اب ولرم
رنگ کردن ابرو

سعی کنید مشتری را روی تخت مناسبی بخوابانید وروی او را بپوشانید تا سردش نشود. رنگ در جای سرد مدت بیشتری طول میکشد تا عمل کند.
با کرم پاک کننده ارایش ابروها را تمیز کنید
با گوش پاککن دورادور ابرو و محلی که نمیخواهید رنگ کنید را با وازلین بپوشانید.
رنگ انتخابی را به اندازه ۱ سانتیمتر داخل بید شیشه ای بریزید.
۳ قطره اکسیدان روی ان بچکانید.
مواد را با برس خوب مخلوط کنید و از قسمت کلفت ابرو خیلی سریع و با دقت تمام بزنید. طوریکه همه ابرو ها با رنگ پوشانده شود.
هیچوقت مشتری را تنها نگزارید. این رنگ خیلی سریع میگیرد. معمولا برای رنگهای تیره و مشکی یک دقیقه کافیست. با پنبه مرطوب ابرو ها را تمیز کنید تا جاییکه دیگر پنبه رنگ نگیرد.
آیینه را به مشتری بدهید تا ببینید ایا راضی هست یا نه. بیشتر از ۳ دقیقه رنگ را نگه ندارید برای اینکه شما براحتی میتوانید دوباره ابرو را تیره بکنید ولی روشن کردن رنگ تیره بسیار سخت میباشد.
ممکن است برای ابروهای سفید شذه مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشید. سعی کنید برای این افراد از رنگ تیره مشکی پرکلاغی استفاده نکنید قشنگ دیده نمیشود. رنگهای سیاه پرکلاغی بیشتر مورد محبوب افراد بولوند در روی مژهها است.
یادتان نرود اگر فردی تا ۶ ماه ابروی خودرا دوباره رنگ نکند باید تست حساسیت پوستی بدهد برای اینکه بدن هر ۶ ماه عوض میشود.
این رنگ ۶ تا ۸ هفته دوام دارد. باید مشتری از مواد پاککننده آرایشی غیر روغنی مانند لوسیون های صورت برای تمیز کردن آرایش خود استفاده کند تا عمر رنگ زیادتر شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.