درمان و مراقبت از پوست

سیر دشمن آکنه !

مراقبت از پوست یكی از مهمترین توصیه‌های سلامتی است و پیدا كردن روشهایی برای مراقبت از این بافت حیاتی كه از عناصر اصلی زیبایی است بهترین هدیه‌ای است كه می‌توانید به خودتان بدهید.

به گزارش ایسنا، همه انسانها دوست دارند پوستی زیبا و جوان داشته باشند. اگر به موقع و به روشهای طبیعی از پوست خود مراقبت كنید، می‌توانید با روشی مقرون به صرفه برای مدتی طولانی‌تر پوستی زیبا و طبیعی داشته باشید.

در مقاله جدیدی كه در سایت تخصصی لوكال زوم به چاپ رسیده چندین راهكار طبیعی برای این منظور توصیه شده‌اند كه در حفظ شادابی طبیعی پوست و تداوم سالهای جوانی موثر هستند:

در این مقاله آمده است:

-‌ اگر پوست چرب دارید، مالیدن سیر روی پوستتان روش بسیار مفیدی است. چون تا حد زیادی موجب از بین رفتن آكنه می‌شود. همچنین می‌توانید برای بهبود جوش‌های پوستی خود ماسكی از سیب و عسل تهیه كرده و آن را روی جوش‌هایتان بگذارید. این دو ماده تاثیر شگفت‌انگیزی روی پوست دارند.

-‌ موها و جمجمه سر خود را با روغن زیتون ماساژ دهید. روی سرتان را در این حالت با یك كلاه حمام بپوشانید و حدود 30 دقیقه در این وضعیت بمانید. سپس با شامپو سرتان را بشویید. روغن زیتون برای درمان موخوره، شوره سر و افزایش درخشش موها مفید است. برای از بین بردن حالت وز موها می‌توانید چند قطره از این روغن را روی موهای خود بمالید.

-‌ اگر می‌خواهید پوستی درخشان داشته باشید، یك شیشه عسل را به وسایل حمام خود اضافه كنید. پوست بدن را به عسل آغشته كنید سپس با هر دو دست و در حالی كه دستها خشك هستند به آرامی روی پوست با كف دست ضربه بزنید به تدریج عسل حالت چسبنده پیدا می‌كند و پوستتان كشیده می‌شود. در همین حالت ضربه زدن، پوستتان را آب بكشید. این كار گردش خون را در عروق پوستی بهبود می‌بخشد و باعث زیبایی و درخشش پوست می‌شود.

– یك راهكار طبیعی و خانگی دیگر استفاده از شیر در رژیم زیبایی است. شیر یك پاك كننده فوق‌العاده است بویژه اگر با مقداری جوی دو سر تركیب شود. جوی دو سر نیز یك ماسك فوق العاده مفید صورت برای كسانی است كه پوست چرب دارند. تركیب این غلات با عسل، میوه و تخم‌مرغ یك ماسك ارگانیك مفید بوجود می‌آورد.

با بكار بستن این روش‌ها دیگر مجبور نیستید لوازم و مواد آرایشی گرانقیمت تهیه كنید و درعین حال نگران عوارض جانبی آنها در آینده باشید.

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.