ماسک مو

طرز تهیه 4 ماسک گیاهی مخصوص درمان موخوره

 

موخوره از رایج ترین آسیب های مو است که اکثر خانم ها با آن درگیر هستند و برای از بین بردن آن ره های مختلفی را امتحان می کنند. برخی محصولا شیمیایی و دارویی در بازار موجود است که به عنوان درمان موخوره به فروش می رسد اما از کارآمد بودن آن ها اطلاع دقیقی نداریم. جالب است بدانید با برخی مواد غذایی موجود در آشپزخانه تان به راحتی می توانید موخوره را درمان کنید. در این مطلب مواد غذایی که با آن می توان موخوره را درمان کنید به شما معرفی می کنیم.

در ابتدا و قبل از شروع درمان باید پایین موها را تا حدی که موخوره دارد کوتاه کنید و سپس به تقویت مو و پیشگیری از ایجاد مجدد موخوره بپردازید.

ماسک موی گیاهی بسازید
اصلی ترین علت ایجاد موخوره خشکی مو است. به هر دلیلی چربی طبیعی مو از بین برود باعث ایجاد موخوره می شود. برای اینکه بتوانید این مساله رو کنترل کنید و در واقع از ایجاد موخوره پیشگیری کنید بهتر است که از روغن هایی مثل روغن زیتون، روغن بادام تلخ، روغن نارگیل و … استفاده کنید.

دو قاشق روغن زیتون رو با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و یک آووکادوی رسیده پوره شده را به آن اضافه کنید. برای نتیجه بهتر میتوانید روغن ها رو کمی ولرم کنید و بعد با پوره آووکادو مخلوط کنید و برای 30 دقیقه این ماسک مو را از فسمت میانی تا انتهای موهاتون بمالید.این ماسک نباید به ریشه موها برخورد کند.

بعد از 30 دقیقه موهایتان را با آب ولرم شستشو دهید. میتوانید از اولین بار استفاده هم تاثیر عالی این ماسک را روی ظاهر مو و براقیت موهایتان ببینید. همچنین تاثیر بسیار خوبی بر موخوره موها داشته و از ایجاد موخوره پیشگیری می کند.

ماسک تخم مرغ
تخم مرغ غنی از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری بوده که در درمان موخوره موثر است. موها در وهله اول از پروتئین تشکیل شده و به همین دلیل تخم مرغ به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و در صاف شدن موها و از بین رفتن دو سر شدن و افزایش مقاومت مو در برابر شکستگی نقش دارد.

شما می توانید ماسک مو تخم مرغ را به طور منظم یک بار در هفته استفاده کنید. برس زدن موها پس از مالیدن ماسک، موهای دو سر شده ناشی از موخوره را ترمیم می‌کند.

روش اول : زرده تخم مرغ را با 2 یا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و موها را با این ماسک ماساژ داده و پس از 30 دقیقه آن را آبکشی و با شامپو شست و شو می‌دهیم.

روش دوم: تخم مرغ را با یک قاشق چای‌خوری روغن بادام مخلوط کرده و موهایتان را به این ماسک آغشته و پس از 20 تا 30 دقیقه موها را آبکشی و سپس با شامپو می‌شوییم.

روغن گرم
روغن هایگرم در بازگرداندن رطوبت موهای خشک که علت موخوره است نقش مفیدی دارد.

حدود 20 ثانیه مقداری روغن را از بین روغن‌های زیتون، نارگیل، بادام و کرچک در مایکروویو گرم کرده و موهایتان را با آن ماساژ دهید. پس از 45 دقیقه آن را آبکشی کنید و با شامپو بشویید. این روش را حداقل یک بار در هفته استفاده کنید.

همچنین می توانید چند قطره از رزماری یا اسانس دیگر را به روغن اضافه و سپس آن را حرارت دهید.

سس مایونز
سس مایونز به عنوان یک درمان بسیار عالی برای موهای آسیب دیده موثر است و در نرم شدن و از بین رفتن دو شاخگی نوک مو تاثیرگذار است.

موهایتان را کمی رطوبت دهید و نیم فنجان سس مایونز را به موها آغشته کنید. پس از 15 تا 20 دقیقه موهایتان را با شامپو شست و شو دهید. از این روش می‌توانید تا دو بار در هفته بهره‌مند شوید.

ماسک موز
این میوه دارای چربی های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین های A C و E بوده و در بازگرداندن قابلیت ارتجاعی طبیعی موها و از بین بردن چند شاخه شدن نوک موها مفید است و به موها نرمی و لطافت می‌بخشد.

یک موز رسیده، دو قاشق غذاخوری ماست ساده و کمی آب و آب لیمو را در مخلوط کن ریخته و ترکیب بدست آمده را به مدت یک ساعت روی موهایتان مالیده و سپس آن را بشویید. این ماسک را یک یا دو بار در هفته می توانید استفاده کنید.

برگرفته از الودکتر

 

 

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.