رنگ کردن مو

طرز پاک کردن رنگ موی روشن

مرحله یک
اگر شما رنگ موی خود را در سالن آرایش گذاشته اید و از رنگ مورد نظر راضی نیستید، هر چه سریعتر باید آرایشگر خود را در جریان قرار دهید. او موظف است یک وقت جدید برای شما هماهنگ کند و دلیل نارضایتی شما را جویا شود و رنگ را ترمیم نماید. باید توجه داشته باشید که او هیچ مبلغ اضافی را بابت این کار نباید دریافت کند.
مرحله دو
زمانیکه رنگ موی شما از رنگ طبیعی موهایتان روشن تر باشد، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که موهایتان را مجدداً رنگ کنید. زمانی هم که رنگ موها را تیره تر از رنگ اصلی موهای خود می کنید، می توانید آن را از بین ببرید، البته باید به خاطر داشته باشید که از بین بردن برخی از رنگ ها چندان ساده نبوده و هر کاری که کنید باز هم آثار آن بر روی موها باقی خواهد ماند.

مرحله سه
زمانیکه رنگ موها روشن تر از رنگ مورد نظرتان می شود، می توانید با استفاده از رنگی که یکی دو درجه تیره تر است، آنرا درست کنید. رنگ مورد نظر را انتخاب کرده و با توجه به دستور العمل روی جعبه از آن استفاده کنید.
مرحله چهار
اگر رنگ موی شما از آن چیزی که در نظر داشتید خیلی روشن تر شد، و یا اینکه اصلاً احساس کردید موهای روشن، مناسب شما نیستند و ترجیح می دهید همان رنگ موی تیره و طبیعی خود را داشته باشد، باید یک نکته جانبی را مد نظر قرار دهید. همه رنگ ها شامل چیزی به نام “رنگ دانه پایه” هستند. رنگ دانه پایه موهای بلوند، زرد است؛ قهوه ای روشن، نارنجی است؛ و قهوه ای تیره، قرمز می باشد. به این معنا که شاید بتوانید رنگ اصلی را از بین ببرید، اما رنگ دانه پایه تا مدتی بر روی موها باقی خواهد ماند. پس کاری که می کنید این است که باید رنگی را روی موهای خود قرار دهید که رنگ دانه پایه را کمرنگ کرده و یا از بین ببرد. برای این کار باید از رنگ سبز استفاده کنید، چرا که این رنگ ضد رنگ قرمز است. اگر می خواهید موهایتان هیچ گونه قرمزی نداشته باشند، باید مقداری رنگ سبز بر روی موها استعمال کنید. این کار برای مدت زمان کوتاهی موهای شما را خاکستری کرده و کمی تن سبزی به آن می دهد.
مرحله پنج
این مرحله قدری مهارت لازم دارد و به افراد غیر حرفه ای توصیه نمی شود. به شدت توصیه می شود که اگر قصد اصلاح رنگ موهای خود را دارید نزد یک آرایشگر بروید. اگر هم اصرار دارید که این کار را خودتان انجام دهید، حتماً با شرکت تولید کننده رنگ تماس گرفته و توضیحات لازم را از آنها دریافت کنید. به شخص مورد نظر توضیح دهید که از چه رنگی استفاده کرده اید و همچنین او را در جریان بگذارید که چه رنگی مد نظرتان بوده. نماینده خدمات پس از فروش اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار شما قرار خواهد داد.
مرحله شش
اگر موهای شما قهوه ای تیره است و قصد داشتید که آنها را بلوند کنید اما نتیجه رنگی که روی موهای خود گذاشته اید، نارنجی از آب درآمده، باید یک مرحله تصحیح رنگ را نیز انجام دهید. معمولاً افرادی که در خانه این کار را انجام می دهند، امکانات کافی در اختیار ندارند که بتوانند موهای خود را به یک رنگ بلوند زیبا در بیاورند و این کار سبب می شود که رنگ پایه نارنجی برای مدت ها روی موهای آنها باقی بماند.
مرحله هفت
زمانیکه یک چنین اتفاقی برای موهایتان می افتد دو کار می توایند انجام دهید: یا اینکه آنها را مجدداً تیره کنید یا اینکه روشن تر کنید تا رنگ نارنجی به طور کلی از میان برود. به هر حال در صورت بروز هر دو مورد به شما توصیه می کنیم که یا به یک آرایشگر حرفه ای مراجعه کنید یا از خدمات پس از فروش کارخانه رنگی که از آن استفاده کرده اید کمک بگیرید.
هشدار و توجه
استفاده مکرر از رنگ موهای مختلف در مدت زمان کوتاه می تواند به موها آسیب وارد کرده و آنها را خشک و شکننده کند. اگر موهای شما از انواع موهایی است که در حالت طبیعی هم خشک می باشد، باید پیش از رنگ کردن مجدد موها، یک دوره آنها را تقویت کرده تا دوام و زیبایی خود را از دست ندهند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.