سلامت

عادتهایی که باعث پیری زودرس شما می شوند

menopause_01

سیگار کشیدن

سیگار بزرگترین عامل در ایجاد چین و چروک است. این موضوع در بررسی  یک دوقلو مورد آزمایش قرار گرفته است و نشان داده شده است که فردی که سیگار می کشیده است نسبت به برادر یا خواهر خود پیرتر شده است. بنابراین سیگار را ترک کنید تا جوان تر بمانید.

رژیم غذایی

اگر می خواهید صورت شما زود پیر نشود عادات غذایی خود را اصلاح کنید. شکر نه تنها باعث افزایش وزن شما می شود ، همچنین باعث ایجاد چین و چروک در صورت شما نیز خواهد شد. هنگامی که شکر مصرف می کنید مولکول های شکر به پروتئین های پوست شما (شامل کلاژن ها) می چسبند و باعث خشکی و غیر منعطف شدن پوست شما می شود. در نتیجه قابلیت ارتجاعی پوست از بین می رود و همچنین باعث کاهش لطافت و زیبایی پوست شما می شود.شکر و دیگر کربوهیدراتها همچنین باعث به وجود آوردن التهاب در همه جای بدن شما به دلیل بالا رفتن انسولین در بدن می شوند. التهاب آنزیم هایی تولید می کند باعث از بین رفتن کلاژن و الاستین پوست می شوند که در نهایت این عامل باعث شلی و چروک شدن پوست می شود. پس میزان مصرف شکر و کربوهیدرات ها را به میزان زیادی در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

جویدن آدامس

جویدن آدامس باعث ایجاد چروک در پایین دهان شما می شود.همچنین آدامس باعث ایجاد تغییر در ساختار دهان شما می شود.

نشستن آرایش صورت

نشستن  آرایش در شب دلیل دیگر برای به وجود آمدن چین و چروک است. مواد آرایشی و آلودگی های محیطی جمع شده در روی پوست شبها به منافذ پوست شما نفوذ می کنند و باعث ایجاد چروک و خطوط روی پوست شما می شوند. این موضوع سرعت افزایش سن شما را بالاتر می برد. همیشه قبل از خواب آرایش خود را بشویید و صورت خود را مرطوب کننده بزنید.

کشیدن پوست هنگام آرایش کردن

هنگام زدن کرم پودر ، پودر را سفت با دستتان روی پوست نکشید بلکه با ضربه های آرام با نوک انگشتان کرم را روی پوست خود محو کنید. همچنین هنگام کشیدن خط چشم یا دیگر مواد آرایشی پوستتان را نکشید این امر باعث به وجود آمدن چروک روی پوست شما می شود.

نزدن کرم ضدآفتاب

کرم ضد آفتاب را هیچگاه فراموش نکنید. حتی چند دقیقه زیر آفتاب ماندن باعث از بین رفتن کلاژن های پوست می شود. از ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر حتی در روزهای بارانی استفاده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.