درمان و مراقبت از مو

نازک شدن يا طاس شدن ارثي مو به چه معنی ست

طاسي ارثي يا نازک شدن مو شايع ترين انواع کم مويي هستند. نازکي مو ميتواند هم از طرف فاميل پدر و هم از طرف فاميل مادر به شما ارث برسد. زنهايي با اين خصيصه کاملا طاس (کچل) نمي شوند. اين حالت خاص آندروژنتيک آلوپسيا ناميده مي شود که مي تواند در سنين نوجواني، جواني و يا دهه سي از عمر شروع شود.
هيچ راه درماني هم وجود ندارد اگر چه بعضي راه هاي درمان پزشکي ممکن است به بعضي افراد کمک کند. يک راه درمان ماليدن يک نوع لوسيون به نام مينوکسيديل (Minoxidil) دو بار در روز بر روي پوست سر مي باشد. راه ديگر براي مردان قرصي است که حاوي Finasferide دارويي که شکل گيري هورمون زنانه فعال فوليکل مو را متوقف مي کند. در برخورد با نازکي مو يا کچلي، زنان و مردان به کاشت مو تمايل بيشتري دارند راهي که يک فرم دائمي جابه جايي مو مي باشد.
هر کس که از کم مويي دائمي رنج مي برد ممکن است داوطلب پيوند مو باشد. فرآيند پيوند مو به شکل جابه جايي مو ازقسمت هاي داراي مو به بخش هاي فاقد مو يا کم مو مي باشد و يا برداشتن پوست قسمت بدون مو . از آنجايي که اين کار با عمل جراحي و صرف وقت و پول همراه است نبايد آنرا سرسري و بدون دقت مبادرت به انجام آن کرد. متخصص پوست و مو به شما در انتخاب روش و يا ترکيبي از روشهايي که مناسب شماست کمک خواهد کرد.

جداي از کم مويي، شخص مبتلابه طور کلي داراي شرايط سلامتي خوبي مي باشد. در اکثر موارد مو خود به خود دوباره رشد مي کند. متخصصين پوست و مو مي توانند اينگونه بيماران را معالجه نمايند. راه هاي درماني نوعا شامل استفاده از داروها (به عنوان يک نوع مخصوص از درمان ملايم) و در بعضي موارد هم داروهاي خوراکي مانند قرص مي باشد.
کافئين از طاسي سر مردان پيشگيري مي کند
معالجه مو به كمك محصولات كافئيني مي‌تواند مانع از طاسي مردان شود. اين ماده بيشترين تاثير را بر روي ريشه‌هاي موي مرداني دارد كه نسبت به هورمون تستوسترون بسيار حساس هستند كه اين امر يكي از دلايل بروز طاسي در مردان است. البته اين تحقيقات به اين معني نيست كه كساني كه قهوه مي‌نوشند در آينده دچار طاسي نمي‌شوند بلكه اين ماده بايد مستقيما روي پوست سر ماليده شود Alopecia Areasta: در اين نوع کم مويي، مو به شکل گرد به اندازه يک سکه يا بزرگتر مي ريزد. در اين نوع کم مويي ريزش کامل مو و کچلي، هر به ندرت ديده مي شود. اين بيماري ممکن است کودکان و بزرگترها را هم مبتلا کند. علت Alopecia Areasta ناشناخته مي باشد.

مقالات مرتبط

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.