توصیه های پزشکی

هنگام رانندگی کمردرد دارید ؟

يك كارشناس گروه آموزشی ارگونومی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی تهران گفت: افرادي كه به رانندگي اشتغال دارند و يا مدت طولاني پشت فرمان مي نشينند باید گودی كمر و گردن خود را با قرار دادن بالشی پر كنند.

 

بیتا باهوش نائینی در گفت و گو با ایرنا افزود: گودی كمر و گردن منجر به درد های مفاصل و همچنین كمردردهای شدید در رانندگان می شود.

وی خاطرنشان كرد: همچنین برای كاهش فشار عضلات به كمر باید بر روی صندلی بالش قرار داده و بعد روی آن بنشینند.

نائینی اظهار داشت: رعایت این نكات در پیشگیری از دردهای مفاصل بسیار تاثیر گذار است.

كارشناس گروه آموزشی ارگونومی دانشگاه بهزیستی و توانبخشی ابراز كرد: رعایت این نكات از نظر علمی در بهبود و پیشگیری از عوارض ناشی از انجام برخی از فعالیت ها به اثبات رسیده است.

نائینی با بیان اینكه آمار دردهای مفصلی در ایران بیشتر از سایر كشورها است، تصريح كرد: افراد با انجام تست های ارگونومی به دردهای گردن، كمر و دست خود پی برده و افزایش این آمار در پایان نامه های دانشجویی به اثبات رسیده است.

نائينی یكی از دلایل افزایش دردهای مفصلی در كشور را عدم آگاهی مردم برای رعایت نكات اصولی و بهداشت محیط كار برشمرد و گفت: به هر میزان كه آگاهی مردم در استفاده درست از امكانات محیط كار، تغییر وسایل و بهبود شرایط كار افزایش یابد به همان نسبت آمار افراد مبتلا به دردهای مفصلی كاهش پيدا مي كند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.