خواص درماني گیاهان و میوه هاماسک های زیبایی صورت

پوستی جوان و شاداب با ماسک موز

موز از جمله میوه های گرمسیری است که از نظر داشتن مواد موثر بر سلامت بدن از غنی ترین میوه ها محسوب می شود و دارای ویتامین های A، گروه B بویژه B1 و B2 و ماده ای است که همچون آنتی بیوتیک در بدن عمل می کند.

دکتر ˈمحمد مقدریˈ پزشک عمومی گفت: ماسک این میوه برای سلامت پوست صورت موثر بوده و به دلیل قابض بودن سبب سفت شدن پوست شده و از افتادگی آن جلوگیری می کند.وی افزود: ماسک موز سبب جوان سازی پوست شده و استفاده مستمر آن از بین رفتن لکه های صورت را به دنبال دارد.

این پزشک اظهار کرد: استفاده از این ماسک برروی مو نیز سبب تقویت و رشد موی سر شده و شوره سر را از بین می برد.مقدری افزود: برای تهیه ماسک موز باید یک عدد موز را له کرده و آن را با یک عدد تخم مرغ کامل و چند قطره روغن زیتون مخلوط کرد.

وی گفت: استفاده از این ماسک به مدت 15 دقیقه برروی پوست صورت و سر کافی است و باید پس از آن، با آب گرم و شامپوی ملایم (شامپو بچه) پوست را شستشو داد.

این پزشک عمومی افزود: خوردن موز، همچنین، سبب تقویت هورمون های جنسی مردانه و زنانه شده و سبب قلیایی شدن خون می شود.مقدری اظهار کرد: این میوه در درمان اسهال و لاغری موثر است و در صورتی که با شیر مصرف شود، سبب چاقی فرد می شود.وی یادآور شد: مصرف زیاد این میوه مانع از جذب ویتامین C، بروز دل درد در افراد دارای معده حساس و جوش های گرمی می شود به همین دلیل نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.