اصول پوشيدن لباس

پوشیدن چکمه بیشتر از 2 سانت ممنوع!

هرچند برخی از متخصصان معتقدند افراد باید کفش های بدون پاشنه و کاملا تخت بپوشند اما حقیقت این است که پوشیدن کفش هایی با یکی دو سانتی متر پاشنه، هیچ آسیبی به بدن نخواهد رساند…
متاسفانه برخی از افراد برای بلندتر شدن و شیک تر به نظر رسیدن، کفش ها و چکمه هایی با پاشنه بیشتر از ۲ سانتی متر برای ساعت های طولانی به پا می کنند.
پوشیدن چکمه هایی با پاشنه بلند، ۲ مشکل عمده برای فرد ایجاد می کنند؛ اول اینکه در صورت پوشیدن چکمه های پاشنه بلند، تعادل مچ بسیار کم می شود و در این صورت احتمال پیچ خوردن پا به شدت افزایش می یابد.
مشکل دوم استفاده از چکمه های پاشنه بلند، عوارض و برآیندهای نیرویی است که در اثر پوشیدن آنها در اندام تحتانی (از کشاله تا مچ پا) پیش می آید. وقتی پاشنه کفش بلند باشد، پا به سمت کف در ناحیه مچ پا حرکت می کند. در این صورت عضله پشت ساق یا ناحیه کاف، تحت فشار زیادی قرار می گیرد و کاملا منقبض می شود. این مساله می تواند انقباض های دردناک عضلانی را هم در پی داشته باشد.
به علاوه، از آنجا که برآیند نیروها در کل اندام تحتانی با پوشیدن کفش های پاشنه بلند متغیر می شود، احتمال ابتلا به درد مچ پا، زانو و حتی کمردرد هم در افرادی که عادت به پوشیدن چکمه های پاشنه بلند دارند، بعید به نظر نمی رسد.

دکتر شهرام صادقی

متخصص طب فیزیکی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.