درمان و مراقبت از پوست

پیاز و خواص مفید آن برای پوست

پياز ممكن است اشك شما را در بياورد و يا سبب شود دهان شما بوي بد بدهد؛ اما مي‌تواند زيبايي را براي پوست شما به ارمغان آورد! پياز حاوي ويتامين C و آنتي اكسيداني به نام «quercetin» است كه مي‌تواند پوست را در مقابل تمام راديكال‌هاي آزاد كه سبب ايجاد چين و چروك مي‌شوند، حفظ كند.
پياز و سلامت پوست
تقريبا مي‌توان گفت پياز يكي از مواد غذايي است كه در تمام غذاها وجود دارد. اين ماده نه تنها طعم و مزه غذاها را بهتر و مطلوب‌تر مي‌كند، تأثيرات زيادي نيز بر سلامت پوست دارد. پياز هم مانند سير بر فعاليت دو نوع آنزيم كه سبب ايجاد التهاب و تحريك‌پذيري پوست مي‌شوند، تأثير گذاشته و با كاهش يا متوقف كردن فعاليت اين دو آنزيم مي‌تواند پوستي زيبا و بدون چين و چروك به ما هديه دهد. پياز علاوه بر دارا بودن ويتامين C و آنتي‌اكسيدان، حاوي تركيباتي است كه خاصيت ضدالتهابي دارند و موجب تقويت كلاژن سازي در پوست شده و در نتيجه از شل شدن و افتادگي پوست جلوگيري و آن را سفت مي‌كنند.
پياز و مبارزه با آكنه
يكي ديگر از تركيبات پياز كروميم (chromium) است. 160 گرم پياز مي‌تواند كروميم مورد نياز روزانه بدن را تأمين و در ضمن با جوش‌هاي پوستي يا آكنه (acne) مبارزه كند. يكي از عوامل مهم در بروز آكنه وجود باكتري است كه كروميم مي‌تواند ميزان آلودگي‌هاي باكتريايي را كم كرده و به كمتر شدن آكنه كمك كند. بنابراين، با وارد كردن اين ماده غذايي در رژيم غذايي روزانه خود مي‌توانيد پوستي شاداب و زيبا داشته باشيد. پياز داراي انواع مختلف بوده و به رنگ‌هاي قهوه‌اي، سفيد، قرمز و زرد وجود دارد كه هر يك از آنها مصارف خاصي در آشپزي دارند، اما تمام آنها داراي تركيبات غذايي مفيدي هستند كه در سلامت بدن و پوست موثرند. از پياز مي‌توان به طرق مختلف در غذاها استفاده كرد؛ از جمله در سوپ‌ها، سالادها و
آبگوشت‌ها.
پياز، مفيد براي سرماخوردگي!
تركيباتي مانند ويتامين C، quercetin و ساير فلاوونوئید موجود در پياز كه با راديكال‌هاي آزاد مبارزه كرده و از چين و چروك پوست جلوگيري مي‌كنند، همچنين مي‌توانند با از بين بردن باكتري‌هاي مضر، به بهبود سرماخوردگي و آنفلوانزا كه در فصول سرد سال رايج مي‌باشند، كمك كنند. پس از اين ماده در سوپ‌ها و آبگوشت‌ها استفاده كنيد.

منيره نوري فرد

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.