توصیه های پزشکی

چطور به کسی بگوییم که دهانش بوی بد می دهد

اینکه بخواهیم به یک دوست یا آشنا بگوییم که تنفسش بدبو است، ممکن است باعث ناراحت شدن او شود، مخصوصاً اگر آن شخص خودتان باشید یعنی کسی این حرف را به شما بزند. در این مقاله راه حل آنرا برایتان عنوان می کنیم.

مراحل

1.              شخصی که مشکل بوی بد تنفس دارد را شناسایی کنید.

2.              سعی کنید او را جایی تنها پیدا کنید. اگر محیط ساکت است، حرف را در گوشش زمزمه کنید.

3.               برحسب میزان شناختی که از طرف مقابل دارید، زیاد موضوع را کش ندهید و سریع سر اصل مطلب بروید. چون ممکن است دیر یا زود کسی سر برسد و این مطلب را به طرز ناخوشایندی به آنها بگوید. شنیدن این حرف از زبان یک بیگانه خیلی سخت است به همین خاطر از دهان یک دوست بشنویم بهتر است. بهترین کاری که می توانید درحقشان بکنید این است که یک یا دو تا آدامس نعنایی به او بدهید.

4.              بعد از گفتن حرفتان یا دنبال کار خودتان بروید یا کنار او بنشینید. اگر کسی درمورد این مسئله به آنها کنایه ای زد، از دوستتان دفاع کنید. دوست به درد همین موقع ها می خورد.

نکات

·         اگر فرد موردنظر را خوب می شناسید، تذکر دادن این مطلب چندان دور از ادب نیست. اما اگر فقط با او آشناییت دارید، سعی کنید طوری این مطلب را عنوان کنید که کمتر آزاردهنده باشد.

·         گاهی اوقات وقتی طرف حرف شما را متوجه نمی شود، زیاد خود را برای گفتن آن مطلب نگران نکنید. چون بالاخره خودشان متوجه می شوند.

·         اگر کسی آدامس نعنایی به شما تعارف کرد، حدس بزنید که ممکن است به این دلیل بوده باشد و حتماً تعارف او را قبول کنید. یادتان باشد که به محض اینکه به خانه رسیدید دندانهایتان را مسواک کنید.

·         از فرد مورد نظر بپرسید که تنفستان بو می دهد یا نه. وقتی جواب را گرفتید این احتمال هست که او هم درمورد تنفس خودش سوال کند.

هشدارها

·         اگر فرد را خوب نمی شناسید، شاید از حرف شما ناراحت شوند.

·         سعی کنید سریع مطلب را انتقال دهید اما هیچوقت گفتگویی را برای گفتن این حرف قطع نکنید. چون ممکن است توجه دیگران را جلب کند و باعث خجالت فرد شود.

·         هیچوقت آن را با صدای بلند فریاد نکنید تا توجه اطرافیان جلب شود. با اشاره ای کوتاه می توانید مطلب را برسانید.

به چه چیزهایی نیاز دارید:

·         مهارت های اجتماعی

·         آدامس نعنایی

·         مهربانی

برچسب

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.