درمان و مراقبت از پوست

چگونه تیرگی سر زانو و زبری آن را از بین ببریم ؟

چگونه تیرگی سر زانو و زبری آن را از بین ببریم ؟

سرزانو با رنگ تیره برای همه ناراحت کننده می باشد بخصوص زمانی که می خواهید دامن و یا شلوارک و یا هر لباس کوتاه دیگری که بپوشید . معمولا پوست زانو خشن و تیره می باشد و پوست آرانج هم شباهت زیادی از نظر زبری و تیرگی به زانو دارد و این تیرگی به دلیل تجمع سلول های مرده پوست می باشد.
این تیرگی پوست در تغییرات آب و هوایی مثل هوای سرد و خشک به دلیل عدم وجود رطوبت تشدید می شود و در این فصل ها زانو نیاز به مراقبت دارد ، با چند روش خانگی می توانید این تیرگی و زبری پوست زانو را برطرف کنید.

لایه برداری

با استفاده از لیف های ملایم در زیر دوش و یا سنگ های مخصوص ، پوست خود را ماساژ دهید ، و یا یک مخلوط لایه بردار خانگی تهیه کنید .
2 فنجان قهوه را با 1/2 فنجان نمک دریایی و یا شکر درشت ، و نصف فنجان روغن زیتون یا جوجوبا مخلوط کنید و به اندازه یک قاشق چایخوری بر قسمت های زبر پوست مالش دهید .( بهتر است از این روش برای زمانی که در حمام هستید و پوست نرم تر می باشد استفاده کنید).

روشن کننده
پوست تیره و خشن بر نازیبایی پاهای شما تاثیر می گذارد بنابراین از دیگر روش های خانگی برای روشن نمودن این نواحی استفاده از آبلیمو می باشد ، نقاط مورد نظر را آبلیمو بزنید و بمدت 30 دقیقه بگذارید در نواحی مورد نظر بماند و سپس با آب بشویید.
از این روش بهتر است در آخر شب و یا صبح استفاده کنید برای نتیجه بهتر 3 روز در هفته این کار را تکرار کنید مطمئن باشید این روش اثر بهتری نسبت به سفید کننده های موجود در بازار دارد.

پاکیزه کردن
در بعضی مواقع بر روی پوست ترک هایی ایجاد می شود که گاه البته نادر دچار خونریزی می شود و به سرعت میکروب و آلودگی را به خود جذب می کنند علاوه بر آنکه باید از اینگونه پوست ها مراقبت کنید ، باید از یک پاک کننده موثر استفاده کنید ، می توانید از چند قطره روغن درخت چای استفاده کنید.

نرم کننده
به طور طبیعی پوست زانو نسبت به بقیه پوست بدن خشن تر می باشد ، سعی کنید برای مرطوب و نرم نگه داشتن آن از وازلین استفادهکنید تا پوست خشک نشود .
یکی دیگر از راه ها استفاده از روغن زیتون می باشد و یا تهیه یک مرطوب کننده خانگی بسیار عالی : 1فنجان جوجویا، 1 فنجان روغن بادام شیرین ، 2 قاشق غذاخوری روغن هسته زردآلو ، را باهم ترکیب کنید و در یک بطری بریزید روزی 2-3 بار می توانید از این مرطوب کننده استفاده کنید.

تهیه و ترجمه اختصاصی : مجله اینترنتی زندگی

مقالات مرتبط

2 دیدگاه

    1. دوست عزيز
      در حمام هميشه از ليف هاي زبر استفاده كنيد تا به عنوان لايه بردار پوستتان را نرم كند و بعد از حمام نقاط زبر را وازلين و يا كرم ها مرطوب كننده بزنيد و تا نيم ساعت با دستمال يا بانداژ بپوشانيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.