اصول دکوراسیون

چگونه وسایل خود را در فضای کوچک، شیک بچینیم؟

دارندگان آپارتمان هاي کوچک هميشه با يک پرسش روبرو هستند: چگونه از اين فضاي کوچک بيشترين استفاده را ببريم و وسايل خانه را به شکلي زيبا و شيک بچينيم؟ اگر اين سوال براي شما هم پيش آمده است، توصيه مي کنيم که حتماً متن زير را بخوانيد.

دارندگان آپارتمان هاي کوچک هميشه با يک پرسش روبرو هستند: چگونه از اين فضاي کوچک بيشترين استفاده را ببريم و وسايل خانه را به شکلي زيبا و شيک بچينيم؟ اگر اين سوال براي شما هم پيش آمده است، توصيه مي کنيم که حتماً متن زير را بخوانيد.

مشکل فضا هميشه در آپارتمان هاي کوچک وجود دارد، چون لازم است قسمت يا قسمت هايي از آپارتمان به نگهداري اشيا، و قسمت هايي ديگر به مبل ها و ميزها اختصاص داده شود. اما راه حل هايي هم براي حل اين مشکل وجود دارد. اگر به تازگي به آپارتمانتان نقل مکان کرده ايد، يا اگر به دنبال ايجاد تغييراتي در آپارتمانتان هستيد، در مورد انتخاب مبل ها و ساير وسايل دقت کنيد و هنگام خريد اندازه آپارتمانتان را مدنظر داشته باشيد.

شکل مبل ها

استفاده از مبل هاي کلاسيک يا خيلي کوچک اجباري نيست. مي توانيد از مبل هايي استفاده کنيد که شکل هاي جالب ولي ساختار ظريف دارند. مثلاً مبل هاي گرد ولي ظريف که هم شيک به نظر برسند و هم نظم خاصي به اتاق شما ببخشند.

اندازه وسايل

وسايل چندکاره يا کوچک تر از معمول به ما کمک مي کنند تا در استفاده از فضا صرفه جويي کنيم. مثلاً ماشين ظرفشويي که در سينک قرار دارد، ميزي که مي تواند هم براي کارو مطالعه و هم براي صرف غذا به کار برود، و يخچال ها و ماشين هاي لباس شويي کوچک نمونه هايي از اين موارد هستند.

آينه ها و ساير وسايلي که نور را منعکس مي کنند

آينه ها و ساير سطوحي که نور و اجسام اطراف خود را منعکس مي کنند باعث مي شوند که آپارتمان بزرگ تر به نظر برسد. اگر با کمبود فضا مواجه هستيد مي توانيد از اين طريق چشم هاي خود و ديگران را فريب دهيد! درهاي شيشه اي و شفاف بين اتاق ها هم به شما کمک مي کنند تا فضا را بزرگ تر ديده شود.

رنگ ديوارها و وسايل

يک اتاق کوچک معمولاً راحت و گرم به نظر مي رسد، و مي توانيم با انتخاب مناسب رنگ ها و پارچه ها آن را راحت تر و گرم تر نشان دهيم. لازم نيست براي بزرگ تر نشان دادن آپارتمان هميشه از رنگ سفيد استفاده کنيد. رنگ هايي مثل کرم و زرد هم نور را به خوبي منعکس مي کنند و هم اتاق را گرم و راحت نشان مي دهند. بهتر است رنگ ديوارها براق باشد و از پارچه هاي مخمل يا پشمي استفاده شود. اگر پارچه ها يا کاغذ ديواري هاي طرحدار با سليقه تان سازگار است، بهتر است از طرح هاي درشت استفاده کنيد.


برترین ها

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.