ماسک های زیبایی صورت

۱۴ راه‌ ارزان برای زیبا شدن قبل از رسیدن سال جدید

هر سال نزدیکی های سال نو که می شود، دغدغه های زیبایی هم به سراغ خانم ها می آید. دغدغه هایی مثل اینکه چه کنند تا این چند روز باقی مانده به سال نو، پوست زیباتر یا شفاف تری داشته باشند و از شر جوش، لکه های پوستی یا جوشگاه ها خلاص شوند….

البته لیزر و استفاده از کرم های آرایشی یا لایه بردار مختلف، ساده ترین و دم دست ترین کارهاست، اما عید و عید دیدنی آنقدر خرج و مخارج دارد که دیگر نمی توان به فکر لیزر و استفاده از کرم های خارجی گران قیمت افتاد. به همین دلیل در این بخش سعی کرده ایم راه هایی ساده و ارزان برای از بین بردن لکه های قهوه ای روی پوست دست و صورت و چند نوع پیلینگ پوست صورت را به شما آموزش دهیم تا بتوانید با حداقل امکانات و هزینه، حداکثر زیبایی ممکن را داشته باشید.

چند قانون کلی پیش از انجام پیلینگ یا استفاده از ماسک های مختلف خانگی برای رفع لکه های پوستی وجود دارد؛ باید صورتتان را خوب بشویید و با دستمالی نرم، آن را خشک کنید، تا حد امکان پوستتان را بعد از پیلینگ از تابش مستقیم نور آفتاب دور نگه دارید و صورتتان را پس از استفاده از ماسک های طبیعی، با آب ولرم و صابون های حاوی نرم کننده بشویید.

● ۷ راه برای از بین بردن لکه های پوستی

۱.روزی ۲ بار یک پنبه تمیز را به کمی آب پرتقال یا آب لیموترش آغشته کنید و آن را روی لکه های پوست دست یا صورتتان بمالید. آب پرتقال و لیموترش، حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان هستند و می توانند در کم رنگ کردن لکه های پوستی نقش بسزایی داشته باشند.

۲.مخلوطی از ۲ عدد بادام پوست کنده و رنده شده، یک عدد سفیده تخم مرغ و نصف قاشق غذاخوری آب لیموترش درست کنید. این مخلوط را پس از هم زدن و یکدست کردن، روی پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. در حالی که این ماسک طبیعی روی پوستتان است، با کسی حرف نزنید و نخندید تا روی صورتتان خشک نشود و پوستتان چروک نیفتد. پس از گذشتن ۱۰ دقیقه، صورتتان را با آب خنک بشویید و با حوله ای نرم آن را خشک کنید. اگر این کار را روزی یکبار، به مدت ۱۰ روز انجام دهید، مطمئن باشید پوستی شفاف، زیبا و بدون لک خواهید داشت.

۳. ۱۰۰ گرم برگ ریحان و نعناع خشک و پودر شده را با هم مخلوط کنید. سپس کمی پودر زردچوبه و آب گل محمدی به آن بیفزایید و خمیری یکدست با آنها تهیه کنید. این خمیر را یک روز در میان به مدت ۲ هفته روی صورتتان بگذارید و هر بار هم پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، با آب ولرم آن را بشویید تا پوستی صاف و بدون لک داشته باشید.

۴.برای از بین بردن لکه های قهوه ای روی پوست و جوشگاه ها، روزی یکبار به مدت ۱۵ دقیقه، مخلوطی از عسل و پودر زعفران ساییده شده را روی لکه ها یا جوشگاه های خود بگذارید.

۵.قرار دادن مخلوطی از آب لیموی تازه، سیر رنده شده یا پیاز قرمز روزی ۲ بار، به مدت ۶ تا ۷ هفته روی پوست، شما را از شر جوشگاه ها و لکه های قهوه ای روی پوست دست، صورت و کمر خلاص خواهد کرد.

۶.هر شب مقداری روغن کرچک روی لکه های قهوه ای پوست صورت بمالید و در صورت امکان، صورتتان را با یک باند نازک، بانداژ کنید تا روغن به بالش یا رختخوابتان مالیده نشود. این کار را به مدت ۲ تا ۳ هفته انجام دهید تا اثر معجزه آسای آن را در از بین بردن لکه های قهوه ای پوستتان ببینید.

۷.شیر ترشیده حاوی اسید لاکتیک است که می تواند لکه های قهوه ای روی پوست را از بین ببرد، بنابراین اگر شیر ترشید، آن را به جای دور ریختن، روی صورتتان بمالید.

۸.یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و هر روز صبح پس از بیدار شدن و پیش از صرف صبحانه، آن را ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود بمالید. این کار خیال شما را بابت از بین رفتن سریع و آسان لکه های پوستی راحت می کند.

● ۷ راه برای انجام پیلینگ خانگی

۱.پیش از هر چیزی، پس از پیلینگ پوست صورتتان، حتما از نرم کننده های ملایم استفاده کنید تا دچار خشکی و ترک پوست نشوید. ضمن اینکه مواد مخصوص پیلینگ را هم نباید اطراف چشم ها بمالید.

۲.پس از پیلینگ پوست صورت، کمی خیار رنده شده روی پوست خود قرار دهید تا التهاب و قرمزی ناشی از پیلینگ از بین برود.

۳.توت فرنگی، حاوی اسیدسالیسیلیک است. اسیدسالیسیلیک، یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده کرم های پیلینگ و ضدلک محسوب می شود بنابراین می توانید کمی توت فرنگی رنده شده را با یک عدد سفیده تخم مرغ و ۲ قطره روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید. با این کار از شر سلول های مرده و لکه های پوستی خلاص خواهید شد و پس از ۲ هفته پوستی نرم و شفاف خواهید داشت.

۴.کمی روشور (سفیدآب) را رنده و با مقداری آبلیموی ترش مخلوط و خمیر یکدستی درست کنید. این خمیر را پیش از استحمام ۱۵ دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. پس از شستن آن، می بینید تمام سلول های مرده پوستتان کنده می شوند و صورتتان طراوت خاصی به دست می آورد. اگر هفته ای یک یا ۲ مرتبه، این کار را انجام دهید، تا حد زیادی از شر جوش های سرسیاه، جای جوش و لکه های پوستی خلاص می شوید.

۵.یک عدد سفیده تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال مخلوط کنید. این مخلوط را ۲۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید تا اثر شگفت انگیز و طبیعی آن را در پیلینگ پوستتان ببینید. سفیده تخم مرغ، حاوی آنزیمی به نام «لیسوزین» است که باکتری های سطح پوست را جذب می کند و از بین می برد. آب پرتقال هم حاوی اسیدسیتریک است. اسیدسیتریک سلول های مرده پوست را از سطح آن جدا می کند و باعث ترمیم پوست با سلول های تازه می شود.

۶. ۵ قاشق غذاخوری آب سیب را با کمی ژلاتین آب شده مخلوط کنید و این مخلوط را ۲ تا ۳ دقیقه حرارت دهید. پس از ولرم شدن، آن را ۳۰ دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید و سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید. با این کار، تعداد زیادی از سلول های مرده پوستتان جدا می شوند و از بین می روند.

۷. ۳ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی را با ۱ قاشق غذاخوری آب لیموترش و کمی پودر ژلاتین ساده مخلوط کنید. سپس تمام کارهایی که در مورد قبل انجام دادید، درباره این مخلوط هم انجام دهید. شما می توانید برای از بین بردن سلول های مرده پوستتان، یک روز از این ماسک و یک روز هم از ماسک آب سیب و ژلاتین استفاده کنید.


منبع

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.