خانه > سلامت > توصیه های پزشکی > 19 اصل سلامتی

19 اصل سلامتی



ترجمه:امير ذاکري1-روزي هشت ليوان آب بنوشيد.
2-سبزيجات و ميوه جات را در کنار وعده هاي غذايي قرار دهيد.
3-هر وعده غذايي را ابتدا با سالاد و سبزيجات خام آغاز کنيد.
4-روزتان را با خوردن يک ليوان آب گرم همراه با عصاره ليموترش آغاز کنيد.
5-فقط از سبزيجات تازه استفاده کنيد.
6-هفته اي يک بار فقط از ميوه جات به عنوان وعده غذايي استفاده کنيد البته تا ظهر، نهار را اولين وعده غذايي خود قرار دهيد.
7-فقط از مواد غذايي تازه استفاده کنيد نه از پس مانده غذاهايي که در يخچال هست.
8-عادت نوشيدن قهوه مانده را کنار بگذاريد و به جاي آن از آب ميوه هاي تازه استفاده کنيد.
9-غذاهاي بسيار چرب و سرخ شده را از وعده هاي غذايي تان کاهش دهيد.
10-از هيچ کدام از وعده هاي غذايي صرف نظر نکنيد حتي اگر رژيم داريد مي توانيد از ميوه جات تازه و سبزيجات به جاي آن استفاده کنيد.
11-بيش از حد در غذايتان از نمک استفاده نکنيد.
12-سعي کنيد نسبت به ارزشهاي مغذي مواد غذايي آگاه باشيد.
13-قبل از سيرشدن از خوردن غذا خودداري کنيد سعي نکنيد فقط شکمتان را پر کنيد.
14-اگر مي توانيد از پله ها برويد و از آسانسور استفاده نکنيد.
15-روزي تنفستان تمرکز کنيد يک نفس عميق بکشيد و به آرامي نفستان را خارج کنيد. اين عمل را چند بار تکرار کنيد.
16-هر روز (20) دقيقه به تفکر و دعا بپردازيد.
17-به قدرت شفابخش خنده اعتقاد داشته باشيد و ديدن فيلم هاي خنده دار، گفتن جوک و خواندن کتابهاي جالب را در برنامه روزانه تان قرار دهيد.
18-تعادل را در زندگيتان حفظ کنيد و زمان مناسبي را هر هفته هم براي کار و هم براي تفريح قرار دهيد.
19-هر روز حداقل (15)دقيقه به موزيک هاي آرام بخش گوش کنيد.
منبع:اطلاعات هفتگي شماره 3397
منبع

همچنین ببینید

به استراحت نیازمندید یا خواب!

+- شب است. چراغ ها را خاموش کرده اید و خوابیده اید. به نظر می …

پاسخ دهید