توصیه های پزشکی

سفید کردن دندان برای پوست و چشم مضر است!

كارشناسان هشدار دادند: سفيد كردن دندانها براي چشم‌ها و پوست پيامدهاي خطرناكي دارد.

محققان مي‌گويند؛ شايد خنديدن با دندانهاي سفيد و براق در ميان دوستان و بستگان براي شما بسيار خوشايند باشد اما اگر قرار است با كمك «اشعه فرابنفش» دندانهايتان را سفيد و درخشان كنيد، حتما مراقب باشيد؛ چرا كه استفاده از اين تكنيك ممكن است به چشم‌ها و پوست آسيب وارد كند.

در پژوهش اخير محققان توصيه مي‌كنند بهتر است دندانهاي براق و درخشان هنرپيشه‌ها را فراموش كنيد و از اين روش براي سفيد كردن دندانهايتان پرهيز كنيد.

به گفته محققان، سفيد كردن دندانها يكي از متداولترين روشهاي درماني زيبايي دندانها در عصر حاضر است. در اين روش از يك ماده سفيد كننده استفاده مي‌شود كه معمولا پروكسيد هيدروژن است. از اين ماده اغلب براي از بين بردن رنگ‌هاي برجاي مانده از قهوه، چاي و سيگار روي دندانها استفاده مي‌شود.

محققان مي‌گويند؛ اشعه فرابنفش پروسه اكسيده شدن را فعال‌تر مي‌كند به اين ترتيب فرايند سفيد كنندگي يا در اصطلاح دندانپزشكي بيليچينگ با استفاه از اين اشعه بهتر انجام مي‌شود.

به گزارش ایسنا، آلن بروزل، پژوهشگر انستيتو مواد دنداني نورويك در نروژ در اين باره مي‌گويد: تحقيقات جديد ما نشان داد مدارك علمي بسيار اندكي وجود دارد كه تاييد كننده تاثير مطلوب اشعه فرابنفش در اين پروسه است.

در واقع اين روش درمان، درست به اندازه حمام آفتاب گرفتن در وسط يك روز گرم و داغ تابستاني به چشم‌ها و پوست‌ آسيب وارد مي‌كند. به علاوه افراد حساس به نور بيشتر در معرض خطر قرار دارند.

نتايج اين تحقيق در نشريه «علوم شيمي نور و بيولوژي نور» به چاپ رسيده است

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.