رنگ کردن مو

آموزش هایلایت مو و مش و سوالات متداول

مش کردن و انواع متداول آن:

مش کردن مو یا همان هایلایت کردن مو به معنی سایه انداختن بر روی تکه هایی از مو می باشد. معمولا در این روش زمینه مو تیره تر از تکه های مش یا هایلایت شده مو است. که از ۳ الی ۱۰ درجه به این وسیله تکه هایی از مو را روشن می کنند و تن ها و رنگهای مختلف به آن می دهند.

مش کردن انواع مختلفی دارد که متداولترین و معمولترین  آنها انواع مش با فویل با کلاه با شابلونهای مختلف- لیوان – دیسکت و… می باشد.

برای رنگ مویی با پایه قهوه ای تیره، مثلا N4 ، چه رنگ  هایلایت مناسبه؟ این سوال خیلی از دوستانه که دیدم بهتره یک مبحث براش باز کنم.

رای موی پرکلاغی چه رنگ هایلایت یا مش مناسبتره؟
برای کسانی که موهای ان ۴ دارند و مو بکر است و تاکنون رنگ نشده است هر هایلایت و لولایتی قشنگ دیده میشود. البته بیشتر باید به رنگ پوست و رنگ چشم هم دقت کرد تا رنگ جلوه زیباتری به چهره شما بدهد. رنگی که انتخاب میکنید وابسته به رنگ پوست شما هم و اینکه چقدر وقت دارید تا به موهای خود برسید و چه سن و سالی دارید هم ارتباط دارد. اگر پوست تیره دارید از رنگهای پایه قرمز  یا رنگهای گرم مانند شرابی و مسی و آلبالویی و قرمز استفاده کنید و اگر پوست روشن دارید از رنگهای بلوند طلایی، کاراملی ،بژ و  یا صدفی و مرواریدی و یخی – گلبهی- یاسی- سوسنی و بنفش و… استفاده کنید. اگر اولین بار است که موهایتان را مش یا هایلایت میکنید پیشنهاد میکنم با فویل چند تکه تست بزنید  یعنی تکه ای از موی خود را رنگ کنید به جای اینکه یک هو تمام موی خود را هایلایت کنید. این به شما این اجازه را میدهد که مدت بیشتری از رنگ خود لذت ببرید و هر دفعه که بخواهید به راحتی رنگ خود را عوض کنید. و متوجه می شوید چه رنگی به پوست شما جلوه بیشتری خواهد بخشید.

موضوع بعدی رنگ های موقتی است که با رنگ های موقتی نمیتوانید موی های تیره را تغییر رنگ بدهید. رنگ های موقتی فقط تن مو را عوض میکنند و یا مو را تیره میکنند و نمیتوانند مو را روشن کنند. اغلب این رنگها مثل شامپو هستند که فقط تن موهای روشن را تغییر می دهند.
برای مو های پرکلاغی باز به همان روش که گفتم بستگی به پوست شما دارد. ولی کلا رنگ های پرکلاغی با رنگ های پایه قرمز – آلبالویی- شرابی- ماهاگونی- بنفش- یاسی- آبی – زیباتر دیده میشوند. بخصوص اگر موها بلند  باشند.

رای هایلایت یخی از مواد دکلره با رنگ دانه آبی رنگ مثل بلوندور با پراکسید ١٢ %  و پلاتین اکلر اورآل و یا رولون استفاده کنید و بعد با رنگهای پول میچلPlatinum Series from Paul Mitchell colorو یا رولون و اورآل به صورت ترکیبی مو را رنگساژ کنید. هدف این است که بلوندی با بیس آبی داشته باشد که رنگدانه قهوهای نداشته باشد. این رنگ رنگدانه نارنجی و طلایی را در مو خنثی میکند. از رنگهای ٧P و ٩ P میتوان استفاده کرد. این رنگها قابل ترکیب با سری رنگ های دیگر هم هستند. اگر رنگ پول میچل در دسترس ندارید بعد از رسیدن به پایه بلوند ۱۰ یا ۱۱ مورد علاقه خود از سری رنگهایی استفاده کنید که دارای رنگ دانه آبی هستند مانند سری رنگ های رولون – ولا با تن های ٨ یا رنگهای اورال و پودر پلاتین اکلر اورآل حرفه ای که برای تهیه آن میتوانید به سالن ما مراجعه نمائید. هایلایت یخی بسیار حرفه ای است و حتما بهتر است موهایتان بکر باشد. و با فویل این مش زیباتر خواهد بود. معمولا موها که به پایه ۹ رسید مواد را از سر شسته و مو را با اسپری احیاء میکنیم و مواد مجدد را روی مو قرار میدهیم تا موها به پایه ۱۱ یا ۱۲ برسد. باز هم تاکید میکنم باز شدن پایه مو بستگی به جنس مو و نوع مواد دارد و اگر موها قدرت ندارند لزومی ندارد که مو را بیشتر از ۱۰ بازکنید. (زیرا مو خواهد سوخت)

منبع : sooratgaran.com

برچسب

مقالات مرتبط

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.