انواع رژیم های چاقی و لاغری

وعده‌هاي غذايي را حذف نکنيد

بسیاری از افراد برای این که دریافت کالری را کم کنند یک وعده غذایی ( مثلا صبحانه ویا شام ) را حذف می‌کنند ، اما این اشتباه شایع عواقب بدی به دنبال دارد. 

روش علمی آن است که وعده‌های غذایی حذف نشود و گرنه به عنوان مثال اگر صبحانه نخورید برای ناهار آنقدر گرسنه هستید که چندبرابر گذشته غذا میل می‌کنید. یا افرادی كه شام را حذف می‌كنند ظهر زیادتر می‌خورند تا شب گرسنگی كمتر آن‌ها را اذیت نماید ، عصرها شروع به خرده‌خوری و مصرف تنقلات می‌كنند ، شب‌ها ، قند خون افت می‌كند پس كیفیت خواب پائین می‌آید كه این خود باعث عصبی بودن در روز بعد و عدم كنترل اشتها می‌شود ، اسید معده از شب تا صبح در معده خالی ترشح می‌شود ، باعث التهاب معده می‌شود كه خود افزایش اشتها را در بر دارد و باز در وعده‌ها بعدی صبحانه و ناهار جبران كالری از دست رفته می‌شود.

از طرف دیگر وقتی یك وعده غذا حذف شود ، تأثیر حرارتی غذا خوردن از دست رفته و بنابراین افت سوخت و ساز ایجاد می‌شود. پس هدف ما در برنامه غذایی كه همانا افزایش سوخت و ساز به هر قیمتی است ،كاملاً از دست خواهد رفت.
صبحانه چون پس از چندین ساعت عدم مصرف غذاست بیشترین نقش را در افزایش تاثیر حرارتی غذا خوردن ( TEF ) و بنابر این افزایش سوخت و ساز بازی می‌كند.

دکتر منصور ریسمانچیان

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.