درمان و مراقبت از مو

با موهای خشک و پف کرده چه کنیم؟

موهاي من بسيار خشك است و اكثرا پف مي‌كند و بالا مي‌ايستد. از انواع شامپوها و نرم‌كننده‌ها هم استفاده كردم ولي تاثيري نداشته است. لطفا مرا راهنمايي كنيد؟
يك دستمال كوچك آغشته به روغن زيتون را به كف سر و تمام سطح موها بماليد و تمام سر را به آن آغشته كنيد. سپس با انگشتان خود روغن را به تمامي سطوح سر ماليده و موها و كف سر را با آن ماساژ دهيد. دقت كنيد تا تمامي موها به آن آغشته شود. اكنون دستمالي را كه با آب نسبتا داغ خيس شده است روي سر ببنديد و 15 دقيقه صبر كنيد. مجددا حوله را آب داغ مرطوب كنيد و كف سر را با آن ماساژ دهيد تا هم روغن‌هاي اضافي پاك و هم جريان خون بيشتر شود. حال با شامپويي ملايم سر را كاملا بشوييد.در كنار اين كار مي‌توانيد آب گرمك را گرفته با شير مخلوط كنيد و بگذاريد 15 دقيقه بجوشد، سپس يك روز در ميان موها را با آن ماساژ دهيد.جوشانده مخلوط برنجاسف و گل ختمي هم براي تقويت و جلوگيري از ريزش موهاي خشك مفيد است. از مواد حاوي روي و مس هم بيشتر استفاده كنيد.

دكتر نگار بهروز پزشك عمومي

مقالات مرتبط

3 دیدگاه

  1. سلام موهام جوابی من هم خشک و شکننده هستند و حالت نمی گیرند ایا این روش که فرمودید می دهدبرای بنده هم جواب می دهد ممنون

  2. من هم تقریبا همین مشکل را دارم.ساقه موهایم خشک است اما ریشه و پوست سرم چرب.آیا استفاده از این روش باعث چرب شدن بیشتر ریشه موهایم نخواهد شد؟

    1. شمیم عزیز

      از سرم های مو استفاده کنید، و ساقه موها را هر یک مدت کوتاه کنید .
      از ماسک های مو که در بخش زیر لینکشو گذاشتم استفاده کنید.

      ماسک های مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.