توصیه های پزشکیخواص درماني گیاهان و میوه ها

درمان فشار خون پایین

سلامت یعنی تعادل در همه ارکان بدن. چنان‌که پیش‌تر در موضوع بیماری فشار خون بالا از مشکلاتی که به واسطه عدم‌تعادل در سلامت رخ می‌دهد گفته بودیم؛ در نسخه طبیعت امروز نیز به فشار خون پایین به‌عنوان یکی دیگر از بیماری‌هایی که به واسطه عدم‌تعادل اعضا و ارکان بدن رخ می‌دهد پرداخته خواهد شد.

از نظر پزشکی فشارخون پایین وقتی بیماری تلقی می‌شود که ایجاد علائمی داشته باشد که طی آن نشان داده شود که به اندام‌ها خون‌رسانی مطلوب انجام نمی‌شود و در نتیجه اعضای بدن در معرض صدمه دیدن قرار می‌گیرند. از نظر پزشکی فشارخون پایین ارتواستاتیک نامیده می‌شود و با علائمی چون حالت گیجی، منگی یا حتی غش در حالت ایستادن، همراه است.

پزشکان همچنین معتقدند شایع‌ترین علل فشارخون پایین،کاهش حجم خون، بیماری قلبی و داروهای مصرفی توسط فرد است. گیاه درمانگران اما همچنان که برای درمان فشار خون بالا توصیه‌هایی دارند برای درمان فشارخون پایین نیز پیشنهادهایی دارند که می‌توان با مشاوره پزشک به آنها عمل کرد. گیاه درمانگران تغذیه ‏ نادرست و سوء‌تغذیه را دو دلیل مهم کم فشاری خون معرفی می‌کنند به‌همین‌خاطر در وهله اول برای درمان کاهش فشار خون استفاده کافی از پروتئین، ویتامین‏های گروهB مخصوصا ویتامین B5 یا پنتوتنیک اسید و ویتامین‏C را توصیه می‌کنند.

در این زمینه آب هویج و گوجه فرنگی دو مایع گیاهی خوب برای درمان کاهش فشار خون محسوب می‌شود. استفاده از نمک به اندازه مناسب، حداکثر شش گرم در روز و نوشیدن آب زیاد نیز ازجمله توصیه‌هاست. گیاه درمانگران همچنین پیشنهاد می‌کنند روزانه دو فنجان آب چغندر برای درمان عارضه کاهش فشار خون نوشیده شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.