سس و ترشي ها

طرز تهیه ترشی انبه

انبه میوه ای است که بیشتر در مناطق گرمسیر رشد می کند. طبع این میوه گرم است در فواید انبه سخن بسیار گفته اند از جمله این که این میوه تمیزکننده خون، مفید برای درمان اسهال، رفع بوی بددهان، ضدعفونی کردن دستگاه گوارش، ادرارآور، پائین آوردن تب، برطرف کردن عطش، از بین بردن سرفه و تنگی نفس و تقویت کننده روحیه و آرامبخش است.

این میوه سرشار از ویتامین A است و برای تقویت چشم، دندان ها، پوست و ‎.‎.‎. بسیار مفید است که البته بهتر است زنان باردار به میزان کمتری از آن استفاده کنند. انبه در ابتدا طعمی گس دارد، بعد ترش مزه شده و بعد از این که رسیده می شود طعمی شیرین دارد. از این میوه جهت تهیه ترشی استفاده می شود. این نوع ترشی به دفع سنگ کلیه و مثانه کمک کرده و اشتها آور است. ضمناً این میوه فاقد کلسترول و چربی اشباع شده است و سدیم کمی دارد.

انبه دو عدد بزرگ
▪ آب لیموی تازه یک لیوان
▪ رب گوجه ۱۰۰ گرم
▪ زعفران ساییده به میزان دلخواه
▪ شکر به میزان دلخواه
▪ دارچین به میزان دلخواه
▪ جوزهندی به میزان دلخواه
▪ نمک یک قاشق غذاخوری سرصاف

ابتدا انبه را خرد و بعد رب گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم سپس یک لیوان آب لیمو را به مواد اضافه کرده و بعد هم نمک، شکر، دارچین و زعفران را به مواد اضافه می کنیم در پایان سرکه را ریخته و بهم می زنیم تا تمام مواد با هم مخلوط شوند و ترشی جا بیفتد. این ترشی باید کمی سفت و غلیظ باشد.

[مینو نوید]

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.