توصیه های پزشکی

نوشيدن آب را فراموش نكنيد

حداقل نیاز به آب ( ونه چایی ) در برنامه غذائی حدود 8 لیوان ( 2 لیتر نیاز روزانه و هر لیوان معمولا 250 سی سی می‌باشد) است زیرا بسیاری از واكنشها كه منجربه سوخت و ساز در بدن می‌شوند نیاز به آب دارند و بدون آب این سیستم‌ها قادر به فعالیت بهینه نخواهند بود‌.

از سوی دیگر سیستم لنفاتیك بدن كه حمل چربی‌ها را به عهده دارد بدون هیچ پمپاژی كار خود را انجام می‌دهد( سیستم گردش خون با فشار پمپی قوی به نام قلب حركت میكند) و تنها عاملی كه می‌تواند حركت این سیستم را سریع‌تر نماید ، فشار منفی داخل قفسه سینه است كه با تنفس‌های عمیق ایجاد می‌شود.
پس برای گردش بهتر چربی در بدن باید با مصرف آب این سیستم و محتویاتش را رقیق نموده و از سوی دیگر با تحرك و تنفس‌های عمیق گردش را در این سیستم سریع تر نماییم.

وقتی آب می‌نوشید معده شما پر و اسید معده رقیق تر می‌شود و غذا کمتر مصرف می‌کنید ضمن این که آب باعث می‌شود سلولهای شما فعالیت طبیعی خود را حفظ کنند و سموم و مواد زاید را از سلولهایتان دفع کنند.

به عبارتی ماشین سلولی مدام فعال می‌ماند و بدن شما را در حالت طبیعی نگه می‌دارد. از سوی دیگر آب جای چربی دفع شده از زیر پوست شما را پر می‌كند و پوست شما در طول رژیم خراب نمی شود‌.

از علل یبوست هم كم بودن مصرف آب می‌باشد كه با مصرف آب اصلاح می‌شود .

نكته مهم ‌: 
 مصرف زیاد و ناگهانی آب هنگام صرف غذا توصیه نمی شود زیرا از یك سو اسید معده رقیق شده غذا هضم نمی شود و از سوی دیگر لقمه‌های قبلی به سمت جلو رفته و فضا را برای لقمه‌های بعدی فراهم می‌كنند‌. پس هنگام صرف غذا حد اكثر نصف لیوان و به آرامی آب بنوشید‌. 

دکتر منصور ریسمانچیان

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.