توصیه های پزشکی

ویتامین های ضروری بدن و منابع سرشار از آنها را بشناسید

آیا شما واقعا˝ می دانید که ویتامین هایی نظیر A  و B و C و D و …  به چه کار می آیند ؟ و چرا باید زحمت استفاده از آنها را بکشید ؟با ما همراه شوید تا درباره برخی دلایل مصرف این ویتامین ها به شما توضیحاتی ارائه دهیم :

ویتامین A :
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت ام اس ان این ویتامین برای بهبود بینایی موثر است . چون در اکثر منابع غذایی یافت می شود ، استفاده از آن راحت ایت و اگر به صورت  بی رویه ازمکمل آن استفاده شود می تواند آسیب های جدی کبدی را به هراه داشته باشد .

بهترین منابع غذایی :
جگر مرغ ، گوشت گاو ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، طالبی ، هویج ، کلم پیچ و خربزه .

ویتامین B :
این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و منجر به افزایش سطح انرژی می شود . افرادی که گیاه خوار هستند باید ویتامین B12 را به صورت مکمل دریافت کنند . همچنین ویتامین B9 برای پیشگیری از بروز سرطان پروستات توصیه می شود . برخی شرکت های تبلیغاتی این نوع ویتامین را راهکاری برای درمان چین و چروک ، مبارزه با خستگی عضلات و تسکین آنها می دانند که البته خیلی هم موثق نیست .

بهترین منابع غذایی :
مرغ ، تخم مرغ ، بوقلمون ، تن ماهی ، ماهی آزاد ، گوشت گاو ، عدس ، نخود فرنگی ، چغندر ، اسفناج و لوبیا سفید .

ویتامین C :
این ویتامین علاوه بر اینکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند برای جلوگیری از پیری پوست و تاندون ها و رباط ها به کار میرود . البته ممکن است با خوردن مکمل های ویتامین C دچار سوزش سر دل شوید .

بهترین منابع غذایی :
کلم بروکلی ، جوانه بروکسل ، پرتغال ، گریپ فروت ، گوجه فرنگی ، فلفل قرمز ، کلم پیچ و توت فرنگی

ویتامین D :
این ویتامین شما را در برابر افسردگی ، سرطان و بیماریهای قلبی محافظت می کند . همچنین کمبود آن می تواند منجر به سرطان پروستات یا سرطان پانکراس شود .

بهترین منابع غذایی :
ماهی قزل آلا ، ساردین ، پنیر ، تخم مرغ و قارچ .

ویتامین E :
این ویتامین هم برای سلامتی مغز بسیار حیاتیست و هم باعث سلامت پوست می شود . علاوه بر این از شما در برابر سرطان پروستات و مثانه محافظت می کند .
تولید کنندگان این مکمل ادعا می کنند که  این ویتامین می تواند تولید اسپرم را بهبود بخشد و حتی یک مکمل درمانی در سرطان ریه باشد .
بهترین منابع غذایی :
تخم مرغ ، دانه آفتابگردان ، بادام ، زیتون ، اسفناج ، چغندر ، برگ شلغم و غلات سبوس دار

سلامت نیوز

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلاک کننده تبلیغ

لطفا جهت حمایت از ما برنامه بلاک کننده تبلیغات را غیرفعال نمایید.